Японците ще продължат да произвеждат двигатели за Формула 1
Honda сложи точка на заводската си програма в края на миналия сезон с шампионската титла на Макс Верстапен и задвижваща система, която е поне на нивото на Mercedes, а вероятно дори и по-добра от нея. Това обаче не означава, че ангажиментите им във Формула 1 приключват.
Според първоначалния план Red Bull трябваше да придобие интелектуалната собственост върху хибридния V8 и да поеме производството посредством новосформираната Red Bull Powertrains още сега. Honda обаче прие предложението да помогне за максимално безболезненото осъществяване на прехода и се ангажира да сглобява двигателите в Сакура и през 2022 година.
Оказва се, че този преходен период ще бъде удължен до 2025 г., когато завършва настоящият цикъл технически правила за задвижващата система. Така Red Bull намалява в максимална степен възможността от производствени проблеми и същевременно си осигурява достатъчно време, за да може Red Bull Powertrains да се подготви за новите двигатели, които ще прави самостоятелно в Милтън Кийнс от 2026 г. нататък.
Детайлите по новата сделка не са финализирани и не е ясно дали задвижващата система на Red Bull ще бъде ребрандирана или ще продължи да носи името на Honda. Ясно е обаче, че компанията на Дитрих Матешитц ще плаща за услугата.
„Ние намерихме различно решение спрямо това, което първоначално обсъждахме“, коментира съветникът на Red Bull д-р Хелмут Марко за списание Autorevue.
„Двигателите ще се произвеждат в Япония до 2205 година. Няма да ги бутаме въобще. Това означава, че правата и всичко останало остават при японците, което е от значение за 2026 г., тъй като тогава ще влезем като новаци.“
Това, че Red Bull ще е нов производител на двигатели във Формула 1 през 2026 г., дава по-голяма свобода на австрийците по отношение на рестрикциите за развойна дейност. Същевременно е сериозен коз за привличането на VW групата към проекта.
Не е тайна, че немският автомобилен концерн обмисля завръщането си във Формула 1, като на този етап възможните варианти са два – колаборация между Red Bull и Porsche или придобиването на McLaren посредством Audi.