Устойчивото развитие на шампионата е причината за решението на японците
Honda ще рестартира заводската си програма във Формула 1 като доставчик на двигатели през 2026 г., когато в сила влиза новия правилник за задвижващите системи. Японците ще са официален партньор на Aston Martin и застават редом до Mercedes, Ferrari, Alpine, Red Bull/Ford и Audi, които вече обявиха ангажимента си за 2026 година.
Решението на борда на директорите на японската компания е колкото логично, толкова и изненадващо. Логично е, защото Honda така и не прекрати активностите си във Формула 1 след края на сезон 2021, когато стопира официалната си програма, а просто ги трансформира в клиентски проект, който се финансира от Red Bull. Двете страни имат действащ договор, по силата на който HRC ще произвежда двигателите за австрийския тим до края на 2025.
AMF1 Team has today announced it is entering into a works partnership with Honda from 2026.
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) May 24, 2023
The Japanese manufacturer will supply power units to the team from the 2026 season.
Find out more below.
Новината обаче носи и известна изненада, тъй като японската компания напусна Формула 1 заради желанието да инвестира повече средства в електрификацията на своите серийни продукти. Правилникът за 2026 г. премахва хибридния модул, който използва повторно енергията от изгорелите газове, но пък поставя по-голям акцент върху MGU-K и горивата от възобновяеми енергийни източници.
„Една от ключовите причини за нашето решение да приемем това ново предизвикателство във Формула 1 е, че върховият моторспорт шампионат акцентира въхру устойчивостта, което съвпада с посоката, която Honda следва за въглеродна неутралност. Това е платформа, която ще улесни развитието на нашите електрически технологии“, коментира Тошихиро Мибе, глобален изпълнителен директор на Honda.
Не по-малко значение за решението на японците има и мащабният проект, който Лорънс Строл реализира посредством Aston Martin. Екипът от Силвърстоун се развива с блестящи темпове, съвсем скоро ще има и напълно нова база и аеродинамичен тунел, а в момента е третият по сила отбор във Формула 1. Не е изключено партньорството между двете компании да се разрасне и в посока на серийните автомобили въпреки пряката връзка между Aston Martin и Mercedes.