Новият модел е оборудван с батерия с капацитет 35,5 кВтч, която осигурява пробет до 220 км
Honda представи първия си сериен електромобил - Honda e. Публичният дебют на новия модел се състоя на изложението във Франкфурт. Автомобилът скоро ще влезе в продажба в Европа на цена от 29 хили евро. В момента Honda вече обяви началото на приемането на поръчки за електромобила. Основният конкурент на Honda e ще бъде новият електромобил Volkswagen ID 3, който също беше показан за първи път на немския салон.
„Ниската цена невинаги е гаранция за успех. Когато погледнете продуктите на Apple, разбирате, че те не са евтини, но почти всеки иска да ги купи. Вярваме, че същото важи и за електрическите превозни средства “, заяви шефът на проекта Кохеи Хитоми.
Автомобилът получава електромотор, който е монтиран на задната ос. Ще се предлага на клиентите в два варианта. Така че Honda e ще се предлага за закупуване със сумарна мощност 136 к.с. (100 киловата). Освен това на клиентите ще бъде предложен електромотор с мощност 150 к.с.. (113 киловата). Ускоряването до първите „сто” и в двете версии отнема около 8 сек.
Новият модел е оборудван с батерия с капацитет 35,5 кВтч, което конструкторите е най-компактната в класа. Благодарение на нея, без дозареждане, автомобилът може да измине до 220 километра. Honda вярва, че това е "повече от достатъчно за всекидневни пътувания в града." Комплектът литиево-йонни батерии с течно охлаждане е съвместим със системата за бързо зареждане, която може да зареди батериите от нула до 80% за половин час.
Дизайнът на модела практически не се различава от концепта, наречен Urban EV, който беше демонстриран пред публиката преди две години. За разлика от прототипа, серийната версия загуби решетката си с подсветка на радиатора, но запази специални камери вместо традиционните странични огледала. Устройствата могат да предават изображения на два шестинчови дисплея, инсталирани в салона на електромобила. Компанията твърди, че това решение ще помогне да се подобри коефициентът на аерединамично съпротивление.
Освен това новият модел получава „скрити“ дръжки на вратите в колоните, а пет дисплея изпълняват ролята на арматурно табло. Отделен екран отговаря за работата на информационно-развлекателната система, която е предназначена както за водача, така и за пътниците. Освен това електромобилът е оборудван със специален интелигентен личен асистент Honda Personal Assistant. Водачът има камери за обратно виждане, система за помощ при паркиране и нова аудио система.
Четириместният хечбек е построен върху нова платформа, която е проектирана специално за електрически превозни средства от сегменти А и B. Разпределението на масата по осите е 50:50, ниският център на тежестта осигурява на автомобила добро управление. Изкуственият интелект е в състояние да се обучава и разпознава гласови команди.