Пилотите на McLaren Дженсън Бътън и Фернандо Алонсо ще имат на разположение един двигател повече от фиксираните първоначално четири единици в рамките на сезона, след като ФИА коригира правилника за новите производители.
Стратегическата група към Формула 1 се обедини около идеята, че новите производители на двигатели във Формула 1 ще имат една задвижваща система бонус спрямо утвърдените компании от следващата година нататък. Honda попада в заварено положение и за да осигури равнопоставени условия за всички, ФИА прецени, че японците ще могат да се възползват от промяната в правилника.
Това решение на Федерацията идва две седмици след абсурдните наказания на Дженсън Бътън и Фернандо Алонсо, които трябваше да бъдат върнати с 25 места назад на стартовата решетка в Гран при на Австрия заради новите двигатели. По всяка вероятност промяната, която дава на двамата пилоти една допълнителна задвижваща система, ще бъде комбинирана с друга корекция в правилника, която ще елиминира подобни санкции. Тези наказания са трудно разбираеми за обикновения зрител и до голяма степен са безсмислени, тъй като лишават състезателите от какъвто и да е шанс за добро класиране. Промяната не означава, че санкциите отпадат, а че по всяка вероятност подобни кумулативни наказания ще бъдат трансформирани в стартиране от питлейна.
Другата новост, която засяга задвижващите системи във Формула 1, е, че ФИА ще се опита да ограничи цената, която клиентските тимове трябва да плащат на производителите за своите двигатели. Понастоящем тя варира между 22 и 27 милиона долара в зависимост от това кой е доставчикът.
Стратегическата група към Формула 1 е обсъждала и промяна във формата на състезателния уикенд. Едно от предложенията е третата тренировка да отпадне и на нейно място да влезе квалификацията. В събота следобед ще стартира едночасово състезание, което ще формира стартовата решетка за основната надпревара в неделя.
На този етап обаче това е единствено работно предложение, което не се споделя от всички представители на Стратегическата група - Бърни Екълстон, който представя носителя на търговските права и има шест гласа, Жан Тод, президентът на ФИА, който също разполага с шест гласа, и шестте отбора от Групата - Ferrari, Mercedes, Red Bull, McLaren, Williams и Force India.