Публичният дебют на новия модел се състоя на изложението в Детройт
Японската компания Honda планира да започне серийно производство на автомобили с горивни клетки до 2020. Първият модел на японската марка, работещ с алтернативно гориво, вече е близо до конвейера, каза говорителят на Honda пред изданието Autocar.
„Със сигурност се нуждаем от време, за да довършим определени елементи, но вече сме близо до серийното производство на модел с клетки", каза директорът по развитието на Honda Томас Брахман.
Според него в момента основната пречка за развитието на автомобили с горивни клетки е липсата на необходимата инфраструктура
За разлика от електромобилът, автомобилът с горивни клетки се зарежда за 5 минути и може да измине около 500 километра. Брахман заяви, че това ще отнеме още 10-15 години преди технологията да се използва масово.
През януари Honda представи обновена версия на своя водороден автомобил. Публичният дебют на новия модел се състоя на автомобилното изложение в Детройт. Прототипът се нарича FCV и е подобрена версия на концептуалния FCEV, който направи своя дебют през миналата година в Лос Анжелис.
Първият водороден автомобил на Honda беше седанът FCX. Колата бе представена през 2008 година. Седанът може да бъде купен на лизинг, но не успя да получи очакваната популярност на пазара.
Първият автомобилен производител, който пусна на пазара автомобил с горивни клетки, е Toyota с модела си Mirai.