На този етап от предсезонната подготовка Honda е далеч от фаворитите за титлата през сезон 2007, но е номер 1 по отношение на презентациите. Японския тим, който на 25 януари официално представи RA107, дебютира отново, но този път с уникално цветово оформление на състезателната машина.
През 2007 година Honda Racing F1 Team ще стане част от глобална инициатива за опазване на природните ресурси и равновесие. Новият болид на отбора няма да е билборд за традиционните запазени марки на спонсорите, които са неизменна част от Формула 1 за последните десетилетия, а ще изобрази планетата Земя и своеобразния апел за съдействие от страна на общността в посока на негативните екологични промени.
Посредством уебсайта myearthdream.com всеки ще може да се включи в инициативата за запазване на природния баланс и да предостави своя принос към екологията. „Нашият автомобил е вашият автомобил” е основното мото на кампанията, която ще включи името на всеки един от участниците във визуалното оформление на болида, което ще представлява изображение на планетата Земя. Имената на дарителите ще се появят на уебсайта на инициативата и в свръхумален вариант върху RA107.
Universal Music, най-голямата музикална компания и Gatorade са първите две световноизвестни марки, които ще си съдействат с екипа на Honda в нестандартното начинание. Всички партньори са приели ентусиазирано идеята и ще останат с отбора и през 2007 година. Fila, IBM, Instron, Oliver Sweeney, Perkin Elmer, Showa Denko, TUV и GF Agie Charmilles са новите имена, които ще осигурят нужната подкрепа на Honda по време на предстоящия сезон.
„Промените в климата са най-сериозният проблем, който застрашава нашата планета и Формула 1 не трябва да ги пренебрегва”, заяви босът на отбора Ник Фрай. „Ние вярваме, че влиянието, което има Формула 1 в целия свят и технологичният напредък, който е част от надпреварата, могат да изиграят активна роля не само в търсенето на идеи, но и в разработката им.”
„Горди сме от възможността да се включим в екологичното предизвикателство. Вярваме, че решенията могат да бъдат провокирани директно от действията на нашия екип във Формула 1. Ще работим все по-активно, за да се изкачим на шампионския връх, демонстрирайки екологичната идентичност.”
„Ние сме състезателен тим, а Формула 1 е отборна надпревара. Можем да постигнем целите си единствено, ако работи заедно, единствено, ако всички се насочим активно към предизвикателството, което отправят към нас промените в климата. Надяваме се, че вниманието, което отдаваме на проблемите на Земята и на възможните начини за справяне с трудностите, ще провокират цялата общественост да се обедини и да се изправи срещу глобалното затопляне.”