Системата определя местоположението на автомобила, като използва 3D карти и други данни
Утре в Япония започват продажбите на хибридния седан Honda Legend (KC2) с комплекса за активна безопасност Honda Sensing Elite. Версията Elite на системата отговаря на третото ниво на автопилот и позволява на водача да свали ръцете си от волана, докато шофира по високоскоростна магистрала и в случай на задръстване. Комплексът е одобрен от Министерството на транспорта на Япония (MLIT) въз основа на резултатите от тестови шофирания с дължина 1,3 млн. км и анализ на 10 млн. възможни пътни ситуации на модела.
Системата определя местоположението на автомобила, като използва 3D карти и данни от сателитна навигация. Външните сензори непрекъснато сканират цялата 360 ° зона, докато камера в салона следи състоянието на водача. Sensing Elite поема ускоряването, спирането и управлението, като държи седана в средата на лентата и запазва дистанцията си (благодарение на адаптивния круиз контрол и наблюдението на лентата).
Петото поколение на Honda Legend (Acura RLX) се предлага в Япония само с хибридна инсталация с атмосферен V6 3,5 (314 к.с., 371 Н м) с роботизирана трансмисия 7DCT и три електрически двигателя. Този отпред развива 35 кВт (48 к.с., 148 Нм), а двата отзад - 27 кВт(37 к.с., 73 Нм). Общо - 382 к.с., 462 Нм със задвижване на четирите колела SH-AWD.
Видеото, заснето на полигона на Honda, показва как се случват промени, изпреварвания и „наклонности“ в задръстванията в автоматичен режим. „През това време водачът може да гледа телевизия или DVD“, отбелязва Honda. Индикаторите са разположени на волана, сензорния екран (12,3 инча) и отделението за ръкавици.
Шофьорът трябва да включи активни функции с бутони, бързо да реагира на светлинни индикатори, звукови предупреждения и вибрации на предпазния колан и да не показва признаци на умора. Ако не реагира, Sensing Elite забавя автомобила до аварийно спиране във външната лента или отстрани на пътя, активирайки алармата (полицията няма да бъде извикана).
За първи път системата Honda Sensing се появи през есента на 2014 г. точно на седана Legend. Днес той се предлага в основата на всички модели на Honda в Европа. Имайте предвид, че Nissan ProPilot 2.0 има подобни възможности. За първи път ги срещнахме през 2015 г. на прототип Audi A7.
Honda Legend Hybrid EX, заедно с "елитния" комплекс и сините акценти в екстериора, се оценява на 11 млн. йени (85 160 евро). За сравнение: обикновен Hybrid EX стрлува 7 249 000 (56 100 евро). . Тиражът е лимитиран до само сто единиц