Концептът Augmented Driving Concept ще се превърне в значимо явление за индустрията
Honda няма да има гръмки премиери по време на януарското изложение за битова електрониката CES. Може би основната иновация се счита технологията „смартфон като мозък“, която позволява на мотоциклетистите да свързват мобилния телефон към мотоциклета чрез Bluetooth и да ги управляват с помощта на ръкохватката или гласовите превключватели. Стартъпът Drivemode, който Honda придоби през октомври, е отговорен за разработването. Що се отнася до автомобилите, концептът Augmented Driving Concept ще се превърне в значимо явление - концепт за увеличено (или разширено) шофиране, характеризиращо се с "плавен преход от автономен към полуавтономен режим на шофиране".
От Honda казват, че „отново са измислили волана“. Ако натиснете двукратно кормилото, автомобилът ще започне да се движи в полуавтономен режим. Когато щракнете върху колелото – ускоряване. Изтегляне към себе си - забавяне. „Насладете се на мобилността по нов начин“, предлага концептът Augmented Driving Concept.
Концептът на автопилота е постоянно в режим на готовност, а различни сензори непрекъснато четат намеренията на потребителя. Ако реши да поеме управлението, той ще получи осем полуавтономни режима. Трудно е да се каже дали кабриолетът е изработен от метал или е макет за салона.
Иновативният хъб Honda Xcelerator ще демонстрира нови продукти от стартъпи Monolith AI (машинно обучение), Noonee и Skelex (екзоскелети), UVeye (диагностика на превозни средства с помощта на изкуствен интелект). Междувременно гласовият асистент Honda Personal Assistant ще покаже какво е научил от компанията SoundHound, а това е безпрецедентна скорост и точност на разпознаването на речта, способността да разбира контекста.
Наред с други неща, Honda Energy Management Concept ще обрисува денонощен достъп до възобновяеми източници на енергия, преносима батерия Honda Mobile Power Pack с мощност 1 киловат и електрическа триколка ESMO (Electric Smart Mobility).
Междувременно компанията обещава да демонстрира напредъка на своите системи Safe Swarm и Smart Intersection. И двете използват V2X технология за комуникация на автомобилите с околната среда (други участници в движението и пътната инфраструктура), позволяват на автомобилите да „виждат практически през стените“ при „всякакви метеорологични условия“, за да идентифицират скрити опасности и предупреждават водачите. Повече подробности очакваме в Лас Вегас, 7–10 януари.