За Tesla продажбата на въглеродни кредити е важен източник на доходи
Миналата година концернът FCA създаде пул с Tesla, за да избегне глоби в Европа за надвишаване на средните емисии на CO2 от моделната си гама (95 г / км тази година). Сега Honda се присъедини към този пул, съобщава Bloomberg. Подробностите по споразумението не са разкрити, но за Tesla продажбата на въглеродни кредити е важен източник на доходи. Тя донесе 400 млн. долара на американската фирма през последното тримесечие.
Honda все още има малко електрически автомобили. В Европа има само Honda e. Цената на хечбека в Германия е от 32 996 евро.
Литиево-йонната батерия под пода на хечбека Honda e съхранява 35,5 кВтч енергия и захранва електродвигателя на задния мост (има две версии - 136 к.с. и 154 к.с., въртящият момент е същият, 315 Нм. Автономният пробегспоред цикъла WLTP е 220 км. Максималната скорост е ограничена на 145 км / ч, а ускоряването до 100 км/ч отнема 9,0 / 8,3 сек, в зависимост от двигателя.
От април до септември 2020 г. в Европа са регистрирани 1571 броя Honda e. За сравнение, Tesla Model 3 продаде там 35 656 бройки за същия период. Ясно е, че японците не разчитат на гигантски продажби на малкия си нов модел, а само хибридите (по отношение на намаляване на средните емисии) няма да са достатъчи. Изходът под формата на свързване с пула на Tesla е логичен: за Honda е по-изгодно да го плати, отколкото глоби към Европейския съюз. Между другото, съвсем наскоро Ford беше спасен от наказание за емисии по подобен начин, като създаде пул с Volvo. Добавяме, че GM ще помогне на Honda в по-нататъшното развитие на бизнеса с електрически превозни средства.