Дългогодишните модели Legend и Odyssey също ще приключат своето производство
Honda ще спре производството на Clarity, автомобила си с водородни горивни клетки (FCEV), поради ниските продажби, според японското издание Nikkei. Освен това ще приключи производството на вановети Legend и Odyssey.
Clarity беше първият модел FCEV на японската фирма, когато беше пуснат на пазара преди шест години, а хибридният вариант на автомобила също ще бъде преустановен , тъй като електрическата версия бе представена през 2020 г. Смята се, че Honda сега ще се съсредоточи върху предстоящите си електрически модели и не изключва водородната технология в бъдеще.
Clarity е автомобил само за лизинг и се смята, че лошата инфраструктура за зареждане с водород и високата цена от около 50 500 британски лири са допринесли за бавното търсене на модела.
Автомобилът никога не е бил официално продаван във Великобритания, въпреки че шест първоначални автомобила са изпратени в Европа, за да се повиши осведомеността и да се покажат възможностите на автомобилите с горивни клетки. Във Великобритания се продават само два автомобила FCEV: Toyota Mirai и Hyundai Nexo.
Honda също прекрати два други модела след слаби продажби. Висококачественият седан Legend, който се отличава с технология за самоуправление и датира от 1985 г., и Odyssey, който за пръв път тръгна по пътищата през 1994 г., ще прекратят производството си въпреки скорошните обновления на моделите .
Clarity, Legend и Odyssey са произвеждани в завода на Honda в Саяма, който трябва да бъде затворен в края на март 2022 г.
През 2013 г. Honda създаде партньорство с General Motors за разработване на автомобили с горивни клетки. Това партньорство ще продължи и японската компания ще обмисля бъдещи модели на водород, съобщава Nikkei Asia.