Глобалният недостиг на полупроводници принуждава компанията временно да спре работа
Honda ще спре производството в своята фабрика в Суиндън през следващата седмица поради недостиг на части, тъй като пандемията продължава да оказва влияние върху веригите за доставки на производителите.
В официално изявление марката казва: "Някои производствени дейности няма да стартират от понеделник 18 до четвъртък 21 януари поради проблеми с доставките, свързани с Covid. В момента ситуацията се наблюдава с оглед да се рестартира производството в петък, 22 януари."
Заводът бе затворен временно два пъти от началото на декември поради причини за снабдяване, въпреки че това е първият път, когато пандемията, вместо закъснения в пристанището, се посочва като фактор.
Съобщава се, че въпросните части са полупроводници - глобалният недостиг на които вече ограничи производството на Volkswagen, Nissan и General Motors.
Предлагането на полупроводници е ограничено поради предизвикания от пандемия бум в търсенето на потребителски електронни устройства, които използват едни и същи материали - включително смартфони, лаптопи и таблети - тъй като работата от дома става все по-популярна в световен мащаб.
В резултат на това Honda намали производството на няколко обекта по целия свят. В началото на декември японската фирма заяви на служителите, че задръстванията в пристанищата на Обединеното кралство причиняват "забавяне на части, свързани с транспорта".
Подобно на повечето производители, Honda използва метод за производство точно навреме, при който частите се доставят точно когато са необходими. Пристанищата в Обединеното кралство, включително Феликсстоу, Саутхемптън и Лондонския портал, бяха силно задръстени с нарастващия брой потребителски поръчки за Коледа и компаниите, които попълваха изоставанията, причинени от блокирането.
Предполага се също, че компаниите складират стоки преди преходния период за Брекзит да приключи на 1 януари. През 2019 г. Honda обяви, че ще затвори завода си в Суиндън, където в момента произвеждат Civic, през 2021 г. Компанията заяви, че ускоряването на плановете за електрификация означава, че „ресурсите, възможностите и производствените системи за електрифицирани автомобили ще бъдат фокусирани в региони с голям обем на потребителското търсене ".