Френският стартъп Hopium ще покаже своя първи модел през октомври, а първите 1000 заявки вече са направени.
Нов премиум електрически седан пристига от Франция. В средата на 2021 г. Hopium обяви, че първият прототип на машина е готов под името Alpha 0 и го подложи на първоначални тестове на писта през юни 2021 г. Максималната постигната скорост беше 200 км/ч, а по-късно се достигнаха и 230 км/ч. Освен това Hopium показа за първи път светлинния подпис на автомобила и логото на производителя, което трябва да напомня на вълни.
Премиера в Париж и 1000 предварителни заявки
Hopium отвори книгите за поръчки за първите 1000 бройки - резервацията включва авансово плащане от 410 евро. Към октомври 2021 г. се съобщи, че всичките 1000 коли са били резервирани. Премиерата на производствения модел е насрочена за октомври 2022 г. на автомобилното изложение в Париж. Дълго време се търсеше място за производство, но вече окончателно модела ще се произвежда в Нормандия. Ново производствено съоръжение трябва да бъде построено на площ от 35 хектара в Дуен, близо до Вернон, което ще предлага годишен капацитет от до 20 000 автомобила и ще генерира около 1500 работни места. Завършването е планирано за 2024 г., а започването на работата на поточните линии - 2025 г. Купувачите трябва да са подготвени за цени от 120 000 евро. До 2030 г. продажбите вече трябва да са достигнали един милиард евро, а продадените модели да се увеличат до 8000 копия годишно.
Нова история
Френската компания Hydrogen Motive Company (HMC) с подразделението си за автомобили Hopium не изпитва липса на самочувствие: „Сграбчи Tesla отгоре“ е мотото. Френският състезател Оливие Ломбард, чието семейство ръководи парижкото вариететно шоу Moulin Rouge, основава HMC. Според собствените му изявления той се интересува от състезателни автомобили, задвижвани с водород от няколко години. Например, той участва в разработването на оборудвания с горивни клетки LMPH2G, който караше демонстрационна обиколка на 24-те часа на Льо Ман през 2019 г.
Серийно производство през 2025 г.
От 2024 г. Ломбард би искал да се състезава в 24-те часа на Льо Ман със собствен водороден състезателен автомобил. Засега от HMC почти не са обявили никакви технически данни – все пак французите обещават пробег от над 1000 километра само с едно зареждане на резервоар с водород. Зареждането с гориво трябва да отнеме само около три минути. Мощността ще бъде над 500 к.с.
Вътрешно разпределение
Първите изображения от интериора показват централния дисплей, който се простира по цялата ширина на таблото. Допълнителни чувствителни контроли запълват зоната на централната конзола, която разделя водача и пътника отпред с високо, перфорирано разширение на арматурното табло. Двамата пътници отзад седят удобно в своите индивидуални седалки, над които се простира панорамен покрив.