Toyota представя на автомобилното изложение във Франкфурт нов концептуален автомобил Hybrid-R с хибридна състезателна технология.
Хората от Toyota все още говорят съвсем пестеливо за новия екологичен състезателен автомобил. За база на концепта Toyota Hybrid-R е послужила версията с три врати на Yaris Hybrid. Технологията за задвижването от своя страна доставя хибридният състезателен автомобил TS030, който наскоро зае второ място в Льо Ман.
Концептът Toyota Hybrid-R генерира 420 к.с.
Развиващото 400 к.с. хибридно задвижване на състезателя от Льо Ман комбинира 3,4-литров V8 двигател с един електрически мотор. В студията за IAA е интегриран само един 1,6-литров бензинов турбодвигател в комбинация с два електрически мотора, обединени в интелигентна система за задвижване на всички колела.
Предните колела на Yaris Hybrid-R се задвижват от четирицилиндров турбомотор с директно впръскване, генериращ 300 к.с. и 420 Нм. Този двигател е разработен в съответствие с директивите на ФИА и може да бъде използван навсякъде по света в различни серии на моторните спортове. Задните колела на Yaris Hybrid R се задвижват от по един електромотор с 60 к.с., какъвто се използва и при стандартния Yaris Hybrid. Скоростите се сменят секвенциално посредством механична шестстепенна предавателна кутия.
За съхранение на спирачната енергия инженерите разчитат на суперкондензатори, които позволяват свръхбързи цикли на зареждане. В допълнение на борда има и конвенционална никел-металхидридна батерия, която се захранва от генератор. A двата режима на управление на енергийните потоци позволяват концептът Toyota Hybrid-R да се шофира както по обикновената пътна мрежа, така и на писта. В режима "Road" суперкондензаторите отдават енергията, добита при спиране, в продължение на 10 секунди, при което мощността на двата електромотора възлиза на около 40 к.с. В режим "Track" задните електрически двигатели могат да генерират в продължение на 5 секунди обща мощност до 120 к.с.
Спорта визия на Yaris Hybrid-R
Интериорът на хибридния състезател е облагороден със спортни седалки Recaro в синя алкантара, с каквато са облицовани също таванът и вратите. Педалите произхождат от GT86. Екстериорът е украсен с нови фарове, предна престилка с големи обрамчени в синьо отвори за охлаждащ въздух, както и с нови странични прагове, спойлер на ръба на покрива и задна престилка с нова визия. В арките на колелата се въртят 18-цолови алуминиеви джанти със спортни гуми 225/40. Спирането е поверено на състезателна спирачна система с шестбутални спирачни апарати отпред и четирибутални на задния мост.