Hyundai представи два нови двигателя – 1,6-литровият бензин с принудително пълнене, който генерира 204 к.с. и двулитровият дизел със 150 к.с.. Вероятно първият ще намери място под капака на нестандартното купе с три врати Veloster.
Новият бензинов Gamma 1.6 T-GDI е разработван в рамките на 52 месеца и струва на компанията приблизително 44 милиона евро, като според официалното съобщение на корейците притежава „най-добрите динамични характеристики в класа, където конкуренцията е най-жестока”. И въпреки че сме на мнение, че подобни изказвания са твърде смели, няма как да отречем добрите показатели на четирицилиндровия мотор, а именно максимална мощност от 204 к.с. при 6000 об./мин и 265 Нм при 1750 об./мин.
За да постигнат тези стойности, като същевременно влязат в границите на Euro 5 стандарта и калифорнийския ULEV-2, инженерите на Hyundai използват директно впръскване, двойна CVVT система за променливо газоразпределение, интегриран в изпускателния колектор двуструен турбокомпресор и междинен охладител на сгъстения въздух.
Дизеловият Euro6 R-2.0 разполага със 150 к.с. и с 383 Нм, а същевременно отделя 56% по-малко азотни оксиди спрямо своя предшественик. За това голяма заслуга има новата система за рециркулация на отработените газове.