С предстоящия стандарт Euro 7 двулитровият четирицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор на Hyundai N ще умре. Но вече има подходящ заместител.
Новите разпоредби за емисиите, изброени в стандарта Euro 7, трябва да се прилагат от лятото на 2025 г. Те поставят големи предизвикателства пред производителите на автомобили – особено пред тези, които ще продължат да разчитат на двигатели с вътрешно горене и след тази дата. Един от тях е корейският концерн Hyundai, който доста успешно създаде отдел за мощни машини под етикета N.
Няма Euro 7 за двигателя 2.0 T
Корейците имат намерение в бъдеще да изиграят електрическата карта и под знака N, но няма да се ограничат само с това. Както Алберт Бирман, бивш ръководител на отдела за изследване и развитие на Hyundai, а сега технически консултант, потвърди пред местните медии на фестивала Hyundai N в Австралия, двулитровият четирицилиндров турбодвигател, монтиран в актуалните N-модели, няма да се доставя след 2025 г. Мощният мотор няма да бъде адаптиран към спецификациите Euro 7.
Двигател 2.5T от концерна като замяна
Като заместител на четирицилиндровата турбомашина Бирман ще вкара в играта 2,5-литровия четирицилиндров двигател, който вече е инсталиран в моделите Sonata и Santa Cruz на Hyundai или в други автомобили на концерна, като Kia Stinger и някои варианти на Genesis на различни световни пазари. Този четирицилиндров агрегат не е истински N-мотор, но с до 304 к.с. и 422 Нм въртящ момент той предлага достатъчно мощност, за да осигури висока динамика на пътя и в N-модел. Той е определено по-мощен от монтирания сега двулитров четирицилиндров двигател. Предлага се и в комбинация с осемстепенна трансмисия с два съединителя. Освен предно предаване е възможна и конфигурация със задвижване на всички колела.
Бирман обаче прави уговорка, че и 2,5-литровият турбомотор не е подходящ за всички световни пазари. Въпреки това бил добър заместител на двулитровия.
Заключение
В Hyundai сегашният двулитров четирицилиндров турбодвигател в N-моделите очевидно няма бъдеще. Не се предвижда адаптиране към стандарта Euro 7. За замяна може да послужи 2,5-литровият бензинов турбомотор, който вече е на пътя в други модели на концерна. Той ще застане на старта с още повече мощност и въртящ момент.
В галерията показваме снимки от нашия супертест на Hyundai i30 N Performance на Северната отсечка на Нюрбургринг.