Първи впечатления от версията мек хибрид със 120 к.с.
Всъщност компанията Hyundai се подвизава успешно в сегмента на малките кросоувъри още от 2017 година, когато дебютира моделът Kona. Въпросният автомобил обаче не използва техника от малкия клас, а по-високотехнологична платформа от по-висок клас, която позволява както монтирането на система за двойно предаване, така и на електрическо и хибридно задвижване. Тази стратегия се оказа изключително успешна, защото Kona стана истински бестселър на редица пазари.
Сега Hyundai разширява гамата си с един модел, който е доста сходен като размери с Kona, но има доста по-различна концепция. Bayon се базира на техниката на по-късия с 14 см i20 и на практика наследява i20 Active. Междуосието и широчината на двата модела са почти идентични, оформлението на кокпита също е почти едно към едно. Дори и позицията на удобно контурираните предни седалки е много сходна, като основната разлика в усещането върху тях идва от това, че Bayon разполага с четири сантиметра повече клиренс и съответно качването в него е по-лесно. Обзорът специална назад не е особено добър заради широките задни колони на покрива, така че наличието на парктроник , камера за задно виждане и асистент за мъртвия ъгъл е желателно. Затова пък видимостта напред е отлична, а управлението на функциите е доста интуитивно и не изисква дълго и досадно ровене в подменюта. Места за поставяне на предмети има в изобилие, качеството на изпълнение също не дава поводи за критика. Моделът определено има необходимите качества, за да допадне на хора, търсещи удобен градски автомобил, който им предлага лесно качване и слизане и малко по-солиден клиренс – тук спортните амбиции биха изглеждали не на място, затова и не е чудно, че от Hyundai не планират „гореща” версия N, каквато има на базата както на i120, така и на Kona.
Гамата от двигатели включва базовия 1,2-литров четирицилиндров атмосферен агрегат с 84 конски сили, както и добре познатия трицилиндров еднолитров турбомотор в изпълнения със 100 и 120 конски сили, като върховото изпълнение е с технология мек хибрид. Багажникът е с номинален обем 411 литра при стандартните изпълнения и 334 литра при мекия хибрид, който имахме възможността да шофираме.
Благодарение на ремъчния си стартер-генератор, Bayon 1.0 T-GDI 48V стартира двигателя си почти неусетно. Малкият мотор е радващо енергичен и хармонира отлично със седемстепенната трансмисия с два съединителя, като в режим Есо реакциите му са малко по-забавени (но пък предимствата на отношение на разхода са напълно действителни), а при включване на Normal и най-вече на Sport тягата и лекотата при набиране на обороти са доста впечатляващи за подобна малокалибрена машина. Освен с темперамент, задвижването печели симпатии и със своя култивиран ход и мекотата при превключване на предавките. Разходът на гориво също се придържа в напълно разумни граници, особено при по-спокоен стил на каране. Комфортът на возене е на добро за класа равнище, същото може да се каже и за стабилността на пътя. Управляемостта е лека и приятна без изявени спортни нотки. Като цяло може да обобщим, че Bayon е един функционален и много удобен за градско шофиране автомобил, който без съмнение ще бъде едно успешно допълнение към гамата на корейския производител.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов