Южнокорейският производител Hyundai е продал пет милиона автомобили в Европа от 1977 г. досега. Последният от тях – само за период от три години, което е поредното доказателство за все по-силните позиции на марката на Стария континент.
Юбилейният автомобил, който Hyundai е предоставил на европейския си клиент, е i30. Моделът дебютира през 2007 г. и има над 320 000 хиляди продажби. До голяма степен заслугата корейският производител да достигне до 1 милион бройки за периода от 2007 г. досега е именно негова.
Hyundai реализира първия си милион през 1996 г, цели 19 години, след като марката стъпва на европейска територия с Hyundai Pony. Но и тук важи с пълна сила принципът, че първият милион е най-труден, защото вторият е факт през 2001 г. Сметката достига три милиона четири години по-късно и четири през 2008 г.
През 2007 г. Hyundai насочва вниманието си специално към европейския пазар с въвеждането на i гамата. i30 е първият й представител, като той се сглобява в Ношовице, Чехия. След него пазарът атакуват i10, i20, миниванът ix20 и кросоувърът ix35, а в близко бъдеще се очаква и появата на представителя в D сегмента i40.
„Тези пет милиона са страхотно постижение за Hyundai и ни правят ключов играч в най-конкурентния пазар в цял свят. Но това е само началото за нашата марка“, коментира Алън Ръшфорт, вицепрезидент и оперативен директор на Hyundai Motor Europe. „Планираме продажбите ни да нараснат през 2011 г. и да достигнем 3% пазарен дял в Европа.“
За да реализира тези амбиции, Hyundai ще увеличи производството на завода си в Чехия до 300 000 единици годишно. Големи надежди се възлагат и на новия i40, който трябва да се появи на пазара в Европа по-късно през тази година.