Южнокорейците разработват първия модел върху новата модулна платформа E-GMP
Изданието Business Korea, като цитира източници в автомобилната индустрия, съобщава, че Hyundai подготвя първия компактен модел върху новата модулна платформа E-GMP (Electric-Global Modular Platform). Вече спомената архитектура, както се оказва, е във финална фаза на развитие. В резултат на това тя ще се превърне в аналог на архитестурата MEB от Volkswagen и до 2025 г. ще бъде в основата на повече от 20 електрически автомобила. E-GMP ще има интересна особеност - интегрирана задвижваща ос IDA (интегриран задвижващ мост). Нейното разработване е дело на подразделението Hyundai Wia.
Концептът Kia HabaNiro е най-подходящ за ролята на първородник на платформата . Той има голямо междуосие от 2830 мм, оборудван е с два електромотора на двата моста, обещаващ автономен пробег от 483 км и може да се каже, че е одобрен за серийно производство.
Оста IDA комбинира вала и главината с лагерите на колелата в един блок, което позволява да се намали броят на ненужните връзки в конструкцията, да се увеличи твърдостта на вала с 55% и да се намали масата на задвижващия блок с 10%. В същото време диаметърът на лагерите е увеличен с 40% за по-добро управление и надеждност.
Междувременно тайният проект на електрическия автомобил върху платформата E-GMP е известен с индекс NE. До декември прототипът трябва да е готов, а предсерийната версия ще дебютира пред публиката през юни 2020 г. Серийното производство ще започне в началото на 2021 г. Моделът се характеризира като CUV (крос-хеч) с автономен пробег най-малко 450 км. Навярно подготвят виртуален салон и дистанционна персонализация. Хърватската компания Rimac е готова да помогне на корейците. Заводът в Индонезия няма да е излишен. Под коя марка ще бъде пуснат кросоувърът не се съобщава, а най- голяма електрическа активност проявява KIA.