Ако търсите просторна лимузина с шестцилиндров двигател и богато серийно оборудване на изгодна цена, то новото издание на Hyundai Grandeur определено изглежда като една от най-разумните алтернативи на пазара. Тест на флагмана на европейската гама на корейския автомобилен производител Hyundai.
Всъщност, представителната лимузина на Hyundai е създадена преди всичко с оглед на вкусовете и разбиранията на американските купувачи и това е видно от пръв поглед. Дизайнът на каросерията показва силен уклон към задоеканските модели от подобен калибър, което личи особено силно от вероятно най-характерната част от оформлението на автомобила, а именно задната част с впечатляваща по размерите си обща стоп-светлина. Специфичните очертания на задните калници, плавният преход на линиите и мекотата на формите придават на Grandeur спокойно и достатъчно уверено излъчване, макар че сходства с някои модели на други марки не липсват напълно и при този представител на корейската автомобилна индустрия.Позитивното впечатление от работата на корейците се запазва и при качването в просторния интериор, който като качество и благородство на атмосферата действително трудно може да си съперничи с модели като Е-класата, А6 и „петицата”, но нека не забравяме, че Grandeur все пак не е позициониран в техния сегмент нито като цена, нито като имидж и подобни сравнения на практика се оказват ненужни. Изработката вдъхва доверие и създава усещане за солидност, пластмасите са приятни на вид и допир. Мястото е в изобилие и на двата реда, като специално пасажерите отзад могат да се радват на простор, който доскоро беше обичаен само за представителите на луксозния клас. Серийното оборудване е повече от разточително и включва двузонален автоматичен климатик, аудиосистема със CD-плейър, доставена от реномирания производител Infinity, кожени тапицерии, електрически реглаж на предните седалки и кормилната колонка, тракшън-контрол, система ESP и т.н. и т.н.
Единственият предлаган за модела бензинов задвижващ агрегат е 3,3-литров бензинов V6, който великолепно пасва на улегналия характер на Grandeur. Двигателят работи извънредно плавно и тихо, вибрациите са сведени до абсолютен минимум, а звукът му не излиза на преден план дори при наближаване на критичната граница на оборотите. Лекотата на развъртане на 3,3-литровия мотор е достойна за пример, също както и дискретния, но приятен за ухото металически тембър. Динамиката, осигурявана от 235-те конски сили мощност и 304-те нютонметра максимален въртящ момент, може би не е незапомнена, но с положителност е напълно достатъчна за такъв тип автомобил. Хармоничното представяне от задвижването нямаше да бъде възможно и без съдействието на много добре настроената петстепенна автоматична трансмисия, която превключва бързо и почти неусетно, и наред с това показва радващо бързи реакции. Практически единствената слаба страна на силовото предаване при Grandeur е доста високият разход, който показва култивирания V6-двигател. Консумация от 13,7 литра на 100 километра при смесен цикъл на шофиране е доста за мотор от такъв калибър, а при натоварен градски трафик този показател започва заплашително да се доближава до стойности от порядъка на 20 л/100 км.
Пътното поведение на Grandeur силно наподобява на американските шосейни крайцери и се характеризира с отличен комфорт и склонност на люлеене на каросерията, както и ясно изразено странично накланяне в завой. Меката настройка на окачването осигурява плавно преминаване през неравности от всякакъв характер, но определено не предразполага към динамичен стил на шофиране – накланянето на каросерията е доста силно, а граничният режим се достига сравнително рано. Grandeur се доказва като отличен избор за дълги преходи с равномерно и умерено темпо, но при изобилстващи със завои участъци леко разочарова с неравномерната и индиректна работа на корбилната уредба, която на практика не дава почти никаква обратна връзка с пътя. Спирачките показват добри характеристики при студени и не толкова добри постижения с горещи дискове, а усещането от спирачния педал е необичайно меко за европейските разбирания – още един атестат за насочеността на модела към американския пазар.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов
erik
kolata e super
david villa
takuv razhod na gorivo ...
strahotna e drugo e izlish
:p :p :o