Флагманският електрически автомобил в Америка ще бъде седанът Ioniq 6
За да демонстрира „дълбока ангажираност към американския пазар“, Hyundai Motor Group (HMG) обяви инвестиция от 7,4 млрд. долара . Тези средства ще бъдат използвани до 2025 г. за разширяване на производствения капацитет в САЩ за електрически превозни средства и други „интелигентни решения“, включително роботика (Boston Dynamics), водородна енергия и градска въздушна мобилност (UAM). Американският завод HMMA в Алабама ще започне производството на електрически автомобили Hyundai и KIA през 2022 г.
Флагманският електрически автомобил в Америка ще бъде седанът Ioniq 6 (снимка на концепта Prophecy). Той ще бъде придружен от хечбек моделите Ioniq 5, Kona Electric и вероятно Kia EV6. Въпреки това, електрическият Kona вече се продава (от 37 390 долараа), както и SUV-ът Nexo на водородни горивни клетки (от 58 935 долара).
Корейците публикуваха списъка с електрифицирани модели на Hyundai за САЩ още през ноември 2020 г. Повечето бензинови електрифицирани автомобили могат да бъдат закупени: Elantra Hybrid (от 23 550 долара), Sonata Hybrid (от 27 750 долара), Tucson HEV (от 29 050 долара), Santa Fe HEV (от 33 650 долара). Вариант PHEV за Toucso ще се появи това лято.
Комерсиализацията на dljf;f/r.rje с електрически горивни клетки ще започне в края на годината с демонстрационен проект, подкрепен с Меморандум за разбирателство с Министерството на енергетиката на САЩ и партньорство с Cummins. Предстои да видим как HMG използва 80% контролен пакет в Boston Dynamics, който струва 1,1 млрд. Добара. Междувременно Motional и Lyft трябва да пуснат роботокси през 2023 г., включително Ioniq 5. За да насърчи въздушната мобилност, HMG ще създаде дъщерно дружество във Вашингтон, което ще ръководи бизнеса на UAM. обещава концернът да "наблюдава пазарните условия и правителствените политики на САЩ", надявайки се да работи с властите.