Фирменият стил "емоционално движение" е демонстриран от седана Genesis G90
Hyundai Motor Group и Aptiv PLC (собственост на Delphi) откриха съвместно предприятие в Бостън през март, което сега се нарича Motional фирмена символика. Новото съвместно предприятие, което партньорите притежават в съотношение 50:50, се оценява на 4 млрд. долара Целта му е да разработи и комерсиализира „най-ефективните и безопасни автономни автомобили в света от четвърто ниво“. Тестването ще започне тази година, а продажбите на системи и технологии за роботизирани таксиметрови оператори и корпоративни паркове са планирани за 2022 г.
Името Motional произлиза от думите Motion и Emotional.. Фирменият стил "емоционално движение" е демонстриран от седана Genesis G90, който очевидно ще се превърне в един от автономните прототипи.
Карл Яняма, 47-годишен, учен от Масачузетския технологичен институт (MIT), е назначен за президент и изпълнителен директор на съвместното предприятие. Той е основателят на стартиращата nuTonomy, която беше придобита от Delphi през октомври 2017 г. „Motional във всичките си предишни форми е водещ конструктор на автономни автомобили от десетилетие. Ние сме лидери в тази област“, подчертава Карл.
Марката Motional обединява многогодишния опит на Delphi, опита на стартъпите nuTonomy и Ottomatika. Най-големият напредък е постигнат в Сингапур и Лас Вегас: роботакситата са извършили повече от 100 000 пътувания, а 98% от пътниците ги оценяват пет звезди от пет. „По истинските пътища използваме големи количества истински пътници“, казва Яняма (Waymo едва ли ще се съгласи с него). Изданието Motor Authority отбелязва, че Aptiv е довел интелектуалната си собственост и екип от 700 души в Motional, докато Hyundai и KIA са инвестирали 1,6 млрд. долара в брой и 400 млн. долара в услуги, ресурси и интелектуална собственост.