Най-голям брой сигнали за проблеми се отнасят за двигателите 2,4 GDI и 2,0 T-GDI
Стотици сигнали за запалвания в двигателния отсек, подадени в американската Национална администрация за безопасност по пътищата (NHTSA) и накрая голям скандал в американските медии накараха Hyundai и KIA да обявят извънредни сервизни кампании. Всяка от тях е разделена на две категории. Първата е актуализация на софтуера , която ще засегне около 2 млн. автомобила Hyundai и 1 677 640 автомобила Kia.
Втората част изглежда не е свързана с първата - това е смяна на тръбата за гориво под високо налягане, която засяга около 100 000 автомобила Hyundai и 68 127 автомобила Kia. Тръбата може да бъде повредена, изместена или неправилно монтирана по време на смяната на двигателя от предишното отзоваване през април 2018 г. Това може да предизвика изтичане на гориво и запалване.
В списъка на автомобилите за отзоваване Kia държи най-голям брой със седана Optima (производство 2011–2018 г.) - 939 655 единици. Следват Sorento (2012–2018) с 425 662 и Sportage (2011–2018) с 312 323 автомобила.
При Hyundai в сервизите трябва да отидат собствениците на седана Sonata (2011–2018) и кросоувъра Santa Fe (2013–2018), чиято късата версия за САЩ носи добавката Sport (показана на снимката). Моделните години на автомобилите за смяна на горивната тръба са различни - 2011–2014 и 2013–2014.
Общият брой на автомобилите за отзоваване е 3 845 767. Най-голям брой сигнали се отнасят само за автомобили с атмосферния 2,4 GDI и турбодвигателя 2,0 T-GDI. В блока за управление на двигателя ще бъде инсталиран софтуерът KSDS (Knock Sensor Detection System), който чрез вибрации ще открива ранен етап на износване на лагерите. В този случай индикаторът за неизправност постоянно ще мига и автомобилът автоматично ще превключи в режим Limp Home Mode, който не позволява на двигателя да развива над 1800-2000 оборота в минута. По този начин собственикът може да стигне до безопасно място и да се обади на пътна помощ.
Защитниците на потребителите от организацията Center of Auto Safety не са доволни: „Това е най-малката стъпка, която може да бъде предприета, за да се отговори на стотиците жалби, получени през годините“, каза директорът Джейсън Левин. "Докато NHTSA мълчи, имаме повече въпроси, отколкото отговори." Имайте предвид, че напоследък презрително отношението към собствениците на запалени автомобили показа и марката Vauxhall.