Продажбите през миналата година се понижиха със 7% в сравнение с 2016 година.
Hyundai Motor и Kia Motors обявиха, че очакват 4% ръст на продажбите през 2018 г., което предполага бавно излизане от спада, свързан с липсата на кросувъри модели в САЩ и дипломатическото напрежение с Китай.
Hyundai и дъщерното дружество Kia заявиха, че очакват търсенето постепенно да се подобрява на американския и китайския пазар, след като обявиха комбинирана цел за продажби от 7,55 милиона автомобила тази година, от 7,25 милиона автомобила през миналата година.
"Пазарната среда се очаква да бъде трудна поради забавянето на продажбите на големите пазари като САЩ и Китай, продължителния нисък растеж на световната икономика и търговския протекционизъм в големите страни", се казва в официално изявление на Hyundai.
Продажбите се понижиха със 7% през миналата година в сравнение с 2016 г., като паднаха доста под целта на групата от 8,25 милиона автомобила и отбелязват трета поредна година на спад, тъй като купувачите в Китай и САЩ все повече избягват седаните за сметка на SUV-моделите.
Дипломатическото напрежение между Китай и Южна Корея, предизвикано от разполагането на американската система за противоракетна отбрана в Сеул, също засегна продажбите на групата на най-големия автомобилен пазар в света, въпреки че двете страни наскоро се споразумяха да нормализират отношенията си.
"Целта на Hyundai и Kia за тази година е по-ниска от очакваното. Тя изглежда доста консервативна, което отразява бавното възстановяване в Китай и продължаващите трудности в САЩ", посочи Ким Джин-уо, анализатор от Korea Investment & Securities.
Приключването на данъчните привилегии за малките автомобили в Китай ще се отрази също отрицателно за гамата със седани на Hyundai, подчертаха от автомобилната компания.
Докато Hyundai планира да предложи повече кросоувъри в САЩ и Китай тази година, анализаторите твърдят, че новите модели, като например доработеният SUV Santa Fe, могат да се появят твърде късно през годината, за да окажат значително влияние върху продажбите.
Президентът на Hyundai Motor Group Чунг Монг-коо заяви, че компанията „активно ще се впусне в нови пазари като Югоизточна Азия, тъй като протекционизмът се очаква да расте другаде”.
Южна Корея и САЩ ще проведат разговори за търговско споразумение на 5 януари, въпреки че президентът на САЩ Доналд Тръмп заплаши да се оттегли от пакта.
79-годишният Чунг пропусна годишната си реч за Нова година пред служителите на концерна за втора поредна година. От декември 2016 г. той не е правил публични изяви.