Тест на малкия кросоувър, който Hyundai създаде на основата на актуалния i20
Неотдавна вече ви запознахме с първите си впечатления от новия бензинов трицилиндров мотор, с който Hyundai постепенно възнамерява да замести досегашната си 1,4-литрова машина с атмосферно пълнене и четири цилиндъра. Сега благодарение на модела i20 Active имахме възможността да се срещнем с модерния малък мотор още веднъж, допълнително затвърждавайки мнението си за него. Конструктивно заложените вибрации са сведени до минимум, като работата на мотора е приятно култивирана както на празен ход, така и при набиране на обороти. Особеният акустичен дизайн вместо да дразни, дори увеличава удоволствието зад волана, тъй като създава усещането за наличие на повече от реалните 120 конски сили под предния капак. При това приятното за ухото ръмжене никога не става неприятно шумно, дори когато стрелката на оборотомера премине делението 4000.
Енергичен трицилиндров турбомотор
Още по-важно във всекидневието обаче е обстоятелството, че максималният въртящ момент от 172 нютонметра е на разположение от съвсем рано – и по-точно от 1500 завъртания на коляновия вал, оставайки костантен чак до 4000 об./мин. Или казано с други думи, с този мотор i20 Active е в състояние да ви предложи повече от прилична тяга в почти целия спектър от работни режими на своя двигател. За любителите на статистическите съпоставки е добре да се спомене, че максимумът на тягата при 1.0 Turbo GDI превъзхожда съответната стойност при досегашния 1,4-литров атмосферен вариант с около 30 процента. Звучи впечатляващо и се усеща точно така. Наред с подобрената еластичност, агрегатът демонстрира и спонтанни реакции при подаване на газ, без характерното за сериозна част от малките машини с турбопълнене първоначално осезаемо забавяне. Принос за чудесното представяне на задвижването без съмнение има и чудесната настройка на трансмисията с шест степени, чиито предавателни числа са отлично подбрани спрямо характеристиките на двигателя.
Свеж дизайн и увеличен клиренс
И все пак не представянето на намиращия се под предния капак модерен агрегат е най-интересната новост, която носи със себе си i20 Active. При този автомобил най-ценното без съмнение е приключенският дух, който носи със себе си доближаващият се до кросоувър моделите дизайн. Наред с увеличения клиренс (добре познато и многократно оценявано предимство в спецификите на родните пътни условия), i20 Active се отличава със специални брони с допълнителна защита, предпазни панели на каросерията, джанти със специален дизайн, релси за багаж на покрива и оформени по твърде интересен начин светлини за мъгла отпред и отзад. Дори капачката на резервоара е решена в нов стил, подчертаващ излъчването на автомобила. Новите ярки цветове също са твърде сполучливо допълнение към атрактивната визия на модела.
Ергономичен интериор с нови акценти
Напълно в духа на външността на i20 Active, интериорът също е получил допълнителна доза индивидуалност. Решените в ярък оранжев цвят елементи от тапицерията на седалките и вратите, също както и оранжевите апликации по таблото създават ведро настроение. Особено интересен е искрящият материал (отново в оранжев цвят), който краси горната част на скоростния лост. Иначе i20 се представя със своите добре познати качества – подредбата на функциите е логична, ергономията не дава никакви поводи за забележка, същото се отнася и за солидното качество на материалите и сглобката.
Идентичен с останалите версии на i20 e начинът, по който Active се държи на пътя – управлението е леко, поведението е сигурно и предвидимо, спирачките са надеждни, а комфортът на возене – приятен дори по лоши пътища.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Божан Бошнаков
Оценка
Hyundai i20 Active 1.0 Turbo GDI 120 к.с.
Вариантът Active е твърде интересно допълнение към гамата на i20, чийто пазарен успех изглежда предизвестен – свежният външен и вътрешен дизайн се доближава до кросоувър моделите, а увеличението на клиренса подобрява функционалността, без да вреди на пътното поведение. Един симпатичен градски автомобил с афинитет към индивидуалността и приключенията.
+ Атрактивен дизайн
+ Енергичен турбомотор с добра тяга
+ Богато серийно оборудване
+ Функционален и просторен интериор
+ Увеличен клиренс
- Кормилното управление би могло да бъде и по-прецизно
- Разходът на гориво не е особено нисък
Технически данни
Hyundai i20 Active 1.0 Turbo GDI 120 к.с. | |
---|---|
Работен обем | 998 куб. см |
Мощност | 88 кВт (120 к.с.) при 6000 об./мин |
Максимален въртящ момент |
172 Нм при 1500 об./мин |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
10,3 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
-- |
Максимална скорост | 183 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
7,1 л/100 км |
Базова цена | 36 490 лева |