Първи километри зад волана на новото издание на модела с 1,4-литров турбомотор
Новото издание на Hyundai i30 е отличен пример за това колко последователни са корейците в непрекъснатото усъвършенстване на своите автомобили. Първи впечатления.
Служителят на строителната фирма вече ни гледаше с известно недоумение, когато за пети пореден път застанахме пред него на изобилстващото от завои шосе A 397, близо до град Ронда в испанската област Андалусия. Неговата работа е да осигурява безпрепятственото маневриране на огромните багери, когато се наложи те да излязат на пътното платно. А нашата работа днес е да се запознаем с новия i30, като за целта можем да изпитаме качествата на различни версии на модела.
Започваме с култивирания 1.6-литров дизелов мотор. После идва ред на темпераментния и характерно звучащ трицилиндров бензинов агрегат. И накрая стигаме до най-интересното – напълно новият 1,4-литров бензинов турбодвигател със 140 к.с. 242 Нм при 1500 оборота в минута обещават подобаваща динамика. Въпреки това обаче четирицилиндровият мотор показва силата си малко по-късно. Тягата става наистина уверена едва след преминаването на 2200 об./мин, когато се разгръща целия темперамент на модерния мотор с директно впръскване. Механичната трансмисия позволява леко и прецизно превключване на предавките, така че сравнително честото посягане към скоростния лост носи удоволствие. Избраната отсечка приляга много добре на характера на i30.
С по-твърда спрямо досега настройка на ходовата част, новият модел стои стегнато, но не прекомерно твърдо на пътя. Едновременно с това кормилната уредба ни изненадва приятно с отлична прецизност и чудесна обратна връзка за контакта на предните колела с пътя. Така завой след завой ние постепенно започваме почти да се удивляваме колко спонтанно и неутрално се държи този Hyundai всъщност. До недозавиване се стига само при непосредствено доближаване на границите на физичните закони.
Разработен в Рюселсхайм и произвеждан в Чехия, i30 се представя много убедително по отношение на пътното поведение. Вече очакваме със засилен интерес очаквания през есента спортен N-вариант с двулитров турбомотор и адаптивни амортисьори. Преди него при търговците на Hyundai ще се появи практичната версия с каросерия комби.
На един паркинг с изглед към пустинята имаме възможност да разгледаме по-подробно каросерията, интериора и багажното отделение. i30 залага на семпъл и дискретен дизайн, който има за цел да допадне на клиенти от целия свят, като основен отличителен елемент е новата каскадна решетка на Hyundai. Технологичните новости са много: досегашните завиващи биксенонови фарове са заменени от LED светлини. С помощта на камера в челното стъкло и интегрирана в предната решетка радарна система порасналият с 40 милиметра i30 подсигурява работата на редица асистиращи системи. Системата за спазване на лентата на движение е стандарт при всички версии.
Настенете се и се чувствайте удобно
Солидно изработеният кокпит е прегледен и уютен. Всички бутони и функционални елементи са разположени на правилното място, информацията на контролните прибори се разчита лесно, местата за предмети са достатъчно на брой. Наред с това багажното отделение побира сериозните 395 литра – един VW Golf побира само 380 литра.
Монтираният върху арматурното табло осеминчов тъчскрийн е опция, като от него се управляват всички функции на инфо-развлекателната система и навигацията от TomTom, която позволява безплатни ъпдейти в продължение на седем години. Свързването на смартфон също става бързо и лесно. Единственият минус тук е обстоятелството, че Apple Carplay и Android Auto идват на борда едва при споменатата допълнително предлагана система, но не и при серийното радио с петинчов екран.
Първите ни впечатления от новия i30 са наистина положителни и всъщност значително надхвърлиха и без друго високите ни очаквания. Скоро идва време за първите сравнителни тестове. Нека видим дали тогава i30 няма да ни подготви нова приятна изненада!
Текст: Михаел фон Майдел
Снимки: Ули Зонтаг