Hyundai представи електрическо купе с четири врати и приличен максимален пробег
Hyundai възнамерява да пусне на пазара единайсет електрически модела до 2030 г. След Ioniq 5 сега е ред на Ioniq 6. Той изглежда напълно различно от технически сродния Ioniq 5 – шеф-дизайнерът Санг Юп Ли не придава на моделите Ioniq класическо марково лице. Производството ще започне през третото тримесечие на 2022 г.
Екстериор
Ioniq 6 е дълъг 4,86 метра, широк 1,88 метра и висок 1,5 метра. Корейците съобщават за междуосие от 2995 милиметра. Надвесите са къси, а покривът в стил купе се простира далеч назад. В резултат на това страничната ивица на прозорците се стеснява към задната част. Долната линия на прозорците също описва дъга, напомняща за CLA или CLS на Mercedes. Дръжките на вратите се сливат с корпуса, а камерите на външните огледала стърчат от триъгълник на прозореца върху здрава опора. Спойлер, вдъхновен от Porsche 911 или Taycan, е закрепен върху заоблената задна част.
Добър коефициент на обтекаемост
С този стил корейците искаха да постигнат коефициент на обтекаемост, по-малък от 0,20 - успяха да го сведат до 0,21, откъдето идва и маркетинговото наименование Streamliner. За сравнение, в момента най-обтекаемият модел - Mercedes EQS, е с коефициент 0,20, Mercedes CLA е с 0,22, Tesla Model 3 с 0,23.
Вътре с премиум оборудване
В интериора си Ioniq 6 има подобно на крило табло с екрани за изображения от заместващите огледалата камери във външните краища. Водачът държи волан с две спици, плоска долна част и пикселни светлини и гледа към дигитален кокпит. Пикселите показват състоянието на зареждане на батерията, а пикселната тема характеризира всички светлинни елементи - оттук и големите пикселни ленти във фаровете. В средата има още един сензорен екран за инфо-развлекателната система – и двата дисплея са с диагонал 12 инча (30,5 сантиметра).
Срещу допълнително заплащане за водача и пътника отпред се предлагат т.нар. релакс седалки. Облегалките им могат да се спуснат назад за спокойна почивка в паузите за отдих при дълго шофиране.
Техника
Моделът заимства техниката си от Ioniq 5. Номер 6 също е базиран на Electric Global Modular Platform – за кратко E-GMP, – която корейската марка е оптимизирала за plug-in хибриди, водородно и чисто батерийно задвижване. Както при модулния комплект за електрическо задвижване (MEB) на Volkswagen, батериите се намират в пода на автомобила и може да имат различен капацитет. При дебюта на пазара Hyundai предлага стандартна батерия от 53 кВтч и още една от 77,4 кВтч. WLTP пробегът с големия акумулатор е 610 километра.
Малката батерия е съчетана със задно предаване и 160 кВт (218 к.с.), докато голямата се комбинира с два електромотора за задвижване на всички колела с 239 кВт (325 к.с.). Максималният въртящ момент тук е 605 нютонметра, спринтът от нула до 100 км/ч се изпълнява за 5,1 секунди. 800-волтова DC система за бързо зареждане от Rimac се грижи серийно за зареждането. Максималната мощност на зареждане е 350 кВт.
Още варианти на модела
Главният дизайнер Санг Юп Ли предвижда и други версии на Ioniq 6. Според британски медии шеф-дизайнерът намира Ioniq 6 като доста подходящ за вариант shooting brake. Дъщерната марка Genesis вече даде пример с GV70 Shooting Brake за европейския пазар. По време на представянето на Ioniq 6 от Hyundai потвърдиха особено спортна версия N - задвижването от Kia EV6 GT би било идеално за нея.
Текст: Холгер Витих, Грегор Хебермел
Снимки: Hyundai
Александър Николов Попов
Каква е цената с голямата батерия