Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Hyundai иска да изпревари Toyota в SUV сегмента

17.08.2017 15:34
Hyundai иска да изпревари Toyota в SUV сегмента

Новите регистрации на кросоувърите са 35% от общите продажби на марката в Европа

Hyundai ще удвои продажбите на SUV моделите, които предлага в Европа до 2019 г., като в същото време се очаква моделната гама на кросоувърите до 2021 г. да бъде разширена , когато южнокорейците смятат, че вече ще са изпреварили Toyota и Nissan и ще се превърне в най-продаваната азиатска марка на Стария Континет.

Офанзивата на SUV гамата на Hyundai започна през това лято с дебюта на компактния кросоувър Kona, който ще се продава в Европа по-късно тази година. Той ще бъде последван от кросоувър с размер миниатюр, който според източници на Hyundai ще пристигне Европа през 2019 г., а след това  ще последва флагмански кросоувър, който ще бъде по-голям от Santa Fe / Grand Santa SUV.

В момента новите регистрации на SUVмоделите представляват около 35% от общите продажби на Hyundai в Европа. Автомобилният производител очаква да увеличи броя на продажбите, но не посочва конкретна цел. Дъщерната марка Kia, която отбелязва три пъти по-бърз темп от Hyundai в Европа, държи около 41% от продажбите на SUV модели в региона. При Nissan новите продажби на кросоувърите са повече от 70% от общите европейски продажби на марката. Toyota разчита на почти 30% от продажбите си на SUV модели, като 12% от тях през миналата година се дължат на представянето на изцяло новия компактен кросоувър CH-R.

Търсенето на SUV автомобили не показва никакви признаци за забавяне, тъй като пазарният дял на моделите в Европа през май е 28,2% в сравнение с 24,7% за същия период на миналата година. "Разширяването на SUV гамата днес е задължително, ако искате да запазите или да увеличите пазарния си дял в Европа", каза анализаторът на JATO Фелипе Муньоз. "Hyundai нараства по-бавно на европейския пазар през 2017 г., защото продава само два SUV модела".

Очаква се новият компактен кросоувър Kona да помогне за увеличаване на европейските продажби на Hyundai, както и печалбите му. "Прогнозираме, че продажбите на Kona в Европа ще бъдат 63 600 през 2018 г., което ще бъде първата си пълна година на пазара и ще достигнат 64 000 единици през следващата година", каза анализаторът Ян Флечър от IHS Markit. Въпреки че не очаква Kona да стане лидер в сегмента, той смята, че лесно ще надскочи броя на  продажбите на модела, който той сменя - ix20, от него през миналата година са продадени 33 000 бройки.

"Освен това Kona ще бъде по-изгоден [от ix20], предвид по-високите средни цени на SUV автомобилите и ще доведе на Hyundai нов тип клиенти", посочи Флечър.

Главният оперативен директор на Hyundai Europe Томас Шмид е съгласен. Той също така наскоро нарече Kona "важен крайъгълен камък по пътя към постигане на целта да стане азиатска автомобилна марка номер 1 в Европа до 2021 г."

Kona ще предизвика силен интерес в сегмента, където присъстват такива конкурентни модели като Renault Captur, Opel / Vauxhall Mokka, както и първият модел на Volkswagen в сегмента, серийната версия на T-Roc, която ще дебютира в края на този месец. Друг съперник е Stonic от дъщерната компания Kia. Stonic споделя платформа с Kia Rio. Доката платформата на Kona е изцяло нова и ще бъде използвана в няколко следващи модела.

Изцяло електрическа версия на Kona ще бъде добавена към европейското портфолио на Hyundai през втората половина на следващата година.

Ниша за растеж


Мини SUV-ът, който ще сподели платформа с миниавтомобила i10,  може би ще е най-смелият и най-рисков модел в разрастващото се портфолио, тъй като досега малък брой производители са готови да предложат кросоувъри в европейски сегмент, където маржът е много малък. Понастоящем единствените модели, които биха могли да се считат за мини SUV, са Fiat Panda Cross и Suzuki Ignis, тъй като и двата автомобила предлагат задвижване на четирите колела. Hyundai засега не казва дали ще предложи същото.

Според Hyundai компактните SUV автомобили са най-добре представящият се сегмент в света с годишен среден темп на растеж от 46% от 2010 г. до 2016 г. "Дори и глобалният SUV пазар да достигне своята наситеност, ние вярваме, че новите супер мини малки или малките SUV модел имат повече място за растеж, отколкото големите кросоувъри ", заяви вицепрезидентът на Hyundai, Еуи-Сън Чунг по време на презентацията на на Kona в Сеул през юни.

Чунг казва още, че Hyundai ще пусне SUV от най-висок клас, който ще бъде по-голям от Santa Fe. Вероятните конкуренти на новия модел в Европа ще бъдат седемместните модели като Nissan X-Trail и Renault Koleos.

Според Филипе Муньоз от JATO големите SUV-ове на Hyundai вероятно ще бъдат насочени към САЩ, за да се конкурират отново с модели като VW Atlas. В Европа големите кросоувъри представляват 1,7% от пазара, докато в САЩ те съставляват 12,2% от общите продажби.

 

Коментари
comments powered by Disqus