870 млн. евро данъци са били платени на европейските правителства само през 2014 г.
Нов доклад разкри съществения принос на Hyundai Motor за европейската икономика. Публикуваното от независимата консултантска агенция London Economics проучване установи растяща тенденция в ключови области, благодарение на разширението на инфраструктурата и отличните продажби на бранда на Hyundai.
Озаглавен „Икономическите и социални ползи от присъствието на Hyundai в Европа“, докладът подчертава повишения брой работни места, разкрити благодарение на дейността на автомобилопроизводителя в Европа. Общо служителите, работещи пряко в съоръжения на Hyundai и непряко във веригата на доставките, продажбите и дистрибуцията, за които Hyundai Motor осигурява работа, наброяват 155 000 души, в сравнение със 129 000 съгласно предишно проучване от 2013 г. – ръст от 20%.
Данъчният принос на Hyundai Motor към европейските правителства през 2014 г. възлиза на 870 млн. евро, включително мита, данък върху продажбите и данък общ доход, което дава допълнителен тласък на икономиката на региона.
Hyundai Motor разшири връзките си с доставчици в Европа, най-вече чрез производствените си мощности в Чехия и Турция. 74% от ресурсите на стойност 3,4 млрд. евро, закупени от заводите, са от европейски източници, съгласно доклада – ръст спрямо 72% през 2013 г.
Проучването на London Economics изчислява общата брутна добавена стойност (БДС) на 2,4 млрд. евро в секторите производство, доставки, изследователска и развойна дейност, продажби и дистрибуция. БДС измерва приноса към брутния вътрешен продукт на базата на стойността на стоките и услугите, произведени от една компания, нетно от разходите за ресурси.
Томас А. Шмид, главен оперативен директор в Hyundai Motor Europe, разказва: „Hyundai Motor инвестира непрекъснато в Европа за развитие на цялостна верига на добавената стойност, от изследователска и развойна дейност до дистрибуция, което ни позволява да разработваме все по-добри продукти и услуги за нашите клиенти. Тази стратегия на регионализация е изключително благотворна за икономиката, както посочва и новия доклад на London Economics. След още една успешна за продажбите година – 2015 г., Европа остава ключов стратегически регион на Hyundai за продажби и развитие на бранда“.
През 2015 г. Hyundai Motor успя да продаде 458 100 автомобила в Европа, ръст от 9,8% спрямо предходната година. От тях 90% са модели, които са проектирани, разработени и произведени в региона.
Заводът в Чехия е с капацитет 300 000 автомобила и 600 000 трансмисии годишно. Заедно с капацитета от 200 000 автомобила на завода в Турция Hyundai Motor осигурява годишно производство от 500 000 автомобила основно за европейските си клиенти.