Южнокорейската компания разкри и 8-степенна автоматична скоростна кутия за предно предаване
Hyundai Motor представи две нововъведения по време на годишната конференция International Powertrain. Към фамилията двигатели Kappa се присъединява нов 1,6-литров GDI двигател и 8-степенна автоматична скоростна кутия за предно задвижване.
Kappa 1,6-литров GDI двигател
Новият 1,6-литров GDI двигател Kappa е предназначен да осигури повече енергия, ефективност и мощност, като в същото време намали емисиите на CO2 в хибридния (HEV) и плъг-ин (PHEV) сегмент. Агрегатът ще се предлага на пазара от началото на 2016 г. и е първият на компанията, който комбинира действието на цикъла Аткинсън с охлаждаща рециркулация на отработените газове (EGR) и дълъг ход на буталото за максимизиране на топлинната ефективност.
Цикълът Аткинсън намалява загубата при сгъстяването на горивната смес с по-късен момент на всмукване, докато в същото време подобрява икономията на гориво чрез повишаване на разширяването.
В този процес всмукателният клапан (OCV), интегриран със системата за вариативни фази на гориворазпределяне (CVVT) оперира с цел на улесни потока на масло. Също така фазите на CVVT са увеличени за по-бърза реакция на CVVT.
Системата EGR, която използва двигателя, помага за рециркулиране на газовете обратно в цилиндъра и изгарянето им отново. Новият Kappa HEV двигател осигурява 3% подобрение на горивната икономия през 3 фази: потокът от газовете осигурява 20% EGR ниво, охлаждането на EGR допринася за охлаждаща ефективност на стойност 98% и еднофазовият клапан на EGR води до 56,9 милисекунди време за реакция. Специално проектираният всмукателен порт увеличава потока газове EGR, за да позволят по-бързо горене и помагане на икономията и мощността.
Също така икономията на гориво се подпомага допълнително от разделянето на температурите за охлаждане на термостата на цилиндровия блок (105℃) и главата (88℃), с което се намалява триенето и почукванията, позволявайки по-висока температура в блока. Цилиндровият блок се нагрява по-бързо за по-малко триене и по-ефективно, докато цилиндровата глава оперира при по-ниска температура, за да подпомага тенденцията за получаване на почуквания. Оттам идва и по-добра горивна икономия.
Новият двигател също така разполага с шест лазерно пробити дупки за GDI инжекторите - система за подаване на гориво при високо налягане от максимум 200 бара, която осигурява чисто горене, подобрена икономия на гориво и намалени емисии.
Интегрирането на технологиите постига подобрена топлинна ефективност от 30% (спрямо на всеки стандартен двигател) до 40% и осигурява конкурентна динамика. Новият двигател има 105 к.с. и 147 Нм, като е готов за бъдещи хибридни модели.
Нова 8-степенна автоматична трансмисия за предно предаване
Новата 8-степенна автоматична скоростна кутия за предно предаване има подобрена икономия на гориво с внушителните 7,3% в сравнение със съществуващата 6-степенна автоматична скоростна кутия. В допълнение има по-добра управляемост и по-добро разгръщане. Тя ще се предлага с Lambda, Theta турбо GDI и R фамилии двигатели, насочени към големи и луксозни автомобилни сегменти.
Новата трансмисия се базира на уникална структура и допълнителен съединител към 6-степенната автоматична скоростна кутия на Hyundai Motor. Чрез увеличаване на предавките е подобрена динамиката и ускорението при ниски предавки, също така икономия на гориво и NVH при висока предавка. Въпреки всички тези подобрения теглото също е намалено с 3,5 кг спрямо 6-степенната автоматична трансмисия.
Други оптимизирани части включват повторно проектиране на маслената помпа. Този неделим компонент може да намали мощността на повечето автомобилни трансмисии, поради което компанията е подобрила ефективността на 8-степенната автоматична трансмисия чрез оптимизиране на зъбите и намаляване размера на зъбните колела.
Трансмисията има многодисков конвертор на въртящия момент, който намалява горивната икономия и подобрява управлението. Отделната система има 4-дисков съединител с амортисьор вместо еднодисков, който позволява по-бърза работа.
Новата трансмисия има 3-жилен подход за намаляване на триенето и увеличаване на пробега. Нарязването на дисковете на съединителя е специално оптимизирано за ниско съпротивление. Накрая зоната на сачмените лагери е намалена, за да се увеличи ефективността.