Нови двигатели: 1,6-литров hybrid T-GDi Smartstream и 2,2-литров дизел Smartstream
Hyundai Motor разкри подробности за техническите параметри на Santa Fe, новата платформа и технологичните въведения. „Новият Santa Fe представлява важен момент в историята на Hyundai. С нова платформа, нови трансмисии и нови технологии, то е по-екологично, по-гъвкаво и по-ефективно от всякога”, казва Томас Схемера, изпълнителен вицепрезидент и ръководител на продуктовия отдел в Hyundai Motor Company. „С представянето на новото ни Santa Fe, цялата ни гама от SUV ще се предлага с електрифицирани версии, вариращи от 48V mild-hybrid решения до задвижване чрез използване на горивни клетки.“
Нова електрифицирана задвижваща единица
Новият Santa Fe е първият Hyundai в Европа, който ще се предага с новия електрифициран двигател Smartstream. Hybrid версията на новия Santa Fe, която ще се предлага от началото, се състои от новия 1,6- литров T-GDi Smartstream двигател и електрически мотор с мощност 44,2 кВт, комбинирани с 1,49 кВтч литиево-йонна полимерна батерия. Предлага се с предно предаване и с HTRAC задвижване на всички колела. Системата има комбинирана мощност от 230 к.с. и 350 Нм въртящ момент, предлагайки ниски емисии, без да прави компромиси с пътното поведение и насладата от шофиране. Plug-In версията, която ще бъде представена в началото на 2021 г., ще се предлага със същия 1.6-литров T-GDi Smartstream двигател, сдвоен с електрически мотор с мощност 66,9 кВт, черпещ мощността си от 13,8 кВтч литиево-йонна полимерна батерия. Този вариант ще се предлага само с HTRAC задвижване на всички колела. Общата мощност е 265 к.с. и комбиниран въртящ момент от 350 Нм. Новите електрифицирани модификации ще се предлагат с новоразработена 6-степенна автоматична трансмисия (6AT). В сравнение с предшественика си, 6AT носи подобрено превключване и горивна ефективност.
Новият 1,6-литров T-GDi Smartstream двигател също е първият агрегат л, използвал новата технология система на Hyundai за променливо отваряне на клапаните (CVVD) и също така разполага с рециркулация на отработилите газове с ниско налягане (LP EGR) за по-нататъшна оптимизация на горивната ефективност. CVVC регулира продължителността на отваряне и затваряне на клапана в зависимост от условията на шофиране, като постига увеличение на производителността и подобряване на горивната ефективност и емисиите. LP EGR връща част от изгорелите от двигателя газове в горивната камера, като произвежда охлаждащ ефект и намалява отделянето на азотни оксиди. 1,6 T-GDi разполага и със система за ниско налягане, която пренасочва изгорелите емисионни газове към предната част на турбокомпресора, а не към всмукателната система, за да увеличи ефективността при условия на високо натоварване.