Студия на спортно купе с горивна клетка, акумулатор и 680 к.с. системна мощност
На своя N-Day хората от Hyundai предложиха поглед към линията N-Performance. Корейците представиха две студии – RN22e, почти сериен концептуален автомобил, който предвещава Ioniq 6 N, и N Vision 74, спортно ретрокупе PHEV, задвижвано с горивна клетка.
Не, N Vision 74 не показва Hyundai Ioniq 5 N - който ще бъде пуснат на пазара през 2023 г., ще получи познатото оформление на каросерията и сигурно ще носи някои от елементите, показани при Ioniq 6 N. N Vision 74 служи като "Rolling Lab", т.е. подвижна лаборатория за тестване на устройства и технологии. Hyundai представи първа перспектива още в края на 2021 г., когато производителят на автомобили очерта своята водородна стратегия и пусна на състезателна писта N Vision 74 като камуфлажен Vision FK.
Студията, която беше показана сега, е свързана на първо място с концепта 2DR Coupé, проектиран от Giugiaro и показан на автомобилното изложение в Торино през 1974 г. Въпреки че този клиновиден модел никога не е бил произвеждан, през 1975 г. в серийно производство влиза оформеният на негова основа Hyundai Pony.
Ретро изглед и водородно задвижване
Спортното купе демонстрира тясна предна част с пикселните светлини, познати от Ioniq 5. Престилката и предният капак са с резки очертания. Калниците са силно издути, праговете – масивни. Дизайнът малко напомня за смесица от DeLorean и Lancia Stratos. Страничният изглед се характеризира със солидна втора колона и ъгловата линия на покрива. В задната част няколко дизайнерски елемента привличат вниманието. Един от тях е огромният заден спойлер, а друг - масивният дифузор. Студията разполага с ориентиран към водача кокпит със смесица от традиционни елементи и модерен дизайн, като например дигитален инструментален панел и аналогови бутони.
По отношение на задвижването, N Vision 74 е свързан с модела Hyundai N 2025 Vision от състезателната игра Gran Turismo, която беше представена през 2015 г. за лансирането на марката N. Въпреки че във визуално отношение почти няма родство, под капака на N Vision 74 дреме задвижване с горивни клетки. В настоящата студия то е проектирано като plug-in хибридна система, което означава, че може да съхранява електрическа енергия в батерия. Благодарение на това, че N Vision 74 се захранва съвместно от система с горивни клетки и електричество от батерия, ефективността на охлаждането е подобрена и двата различни източника на енергия могат да се използват в зависимост от условията на шофиране. В допълнение N Vision 74 изследва баланса между мощност и охлаждане с триканална охладителна система.
Спортно купе с 680 хибридни конски сили
Що се отнася до мощността, задвижващата система мобилизира над 500 кВт (680 к.с.) и над 900 Нм въртящ момент. Hyundai посочва капацитета на батерията като 62,4 кВтч; тя може да се зарежда с помощта на 800-волтова бързозарядна техника. Резервоарът може да съхранява 4,2 кг водород и се пълни за пет минути. Студията би трябвало да постига пробег от около 600 километра, но със сигурност не и ако се шофира постоянно с максималната скорост от над 250 км/ч. Hyundai N Vision 74 е с размери 4952 мм дължина, 1995 мм широчина и 1331 мм височина – и междуосие от 2905 мм.
През 2020 г. Hyundai показа RM20e, първия си мощен електрически автомобил. Преди това корейците вече бяха разработили няколко модела RM (Racing Midship), като подвижни лаборатории със задно предаване и централно разположен двигател - като RM15, RM16 и RM19 на същата платформа.
Текст: Холгер Витих
Снимки: Hyundai