Наследникът на i20 R5 ще бъде хомологиран следващото лято
Само през изминалия месец Hyundai Motorsport представи три състезателни автомобила, насочени предимно към частните клиенти. Elantra TCR допълва портфолиото на корейците в категорията на туристическите автомобили, електрическият Veloster N ETCR ще участва в новосформирания PURE ETCR шампионат, а i20 N Rally2 е наследник на успешния i20 R5.
Вторият рали автомобил на Hyundai в Rally2 категорията е напълно нов, като заимства от предшественика си единствено петстепенната трансмисия. Тестовете му ще започнат по-късно този месец, а хомологацията е планирана за следващото лято.
„Всяка зона от новия автомобил е подобрена спрямо оригинала благодарение на развойната дейност на нашите проектанти и инженери“, коментира Андреа Адамо, босът на Hyundai Motorsport.
„Целта ни оттук нататък е да започнем тестовете и да усъвършенстваме автомобила във всяко отношение, както като чиста динамика, така и в посока надеждност, но и гарантирайки тази управляемост, която ще позволи на всеки от нашите клиенти да постигне възможно най-добрите резултати още в дебютните състезания с i20 N Rally2 догодина.
От Hyundai Motorsport неведнъж са заявявали намеренията си да работят активно с частни клиенти, като i20 N Rally2 е поредното доказателство за сериозните намерения на компанията. Напоследък обаче слуховете, че корейците ще прекратят заводската си програма в световния шампионат след края на 2021 или 2022, стават все по-активни.
Главната причина за това е въвеждането на хибридните задвижващи системи. За стандартното електрическото задвижване ще отговаря немската компания Compact Dynamics, която ще предоставя готовите модули на производителите в шампионата.