Hyundai представи официално новата генерация i20 WRC, която трябва да вкара корейците в битката за титлата в Световния рали шампионат догодина. Състезателният й дебют ще бъде на предстоящото рали Монте Карло през януари.
Втората рали версия на i20 трябваше да се появи по скоростните отсечки още през този сезон, но корейците забавиха дебюта й заради нуждата от допълнително време за развойна дейност. Отлагането започна още в момента, когато стана ясно, че базата ще бъде цивилната версия с пет врати, а не купето, както първоначално бе предвидено, като впоследствие плановете на ръководения от Мишел Нандан екип трябваше да бъдат коригирани още на няколко пъти.
Новият автомобил, който бе показан в базата на отбора в Алценау, Германия, е направил близо 8000 км тестове преди да бъде реализирана финалната спецификация. Тя ще дебютира на предстоящото рали "Монте Карло", като корейците ще участват в надпреварата с тримата си титулярни пилоти - Дани Сордо, Тиери Нювил и Хейдън Падън. Само два от автомобилите обаче ще са нови, докато третият ще бъде от предходната версия. В Швеция Hyundai ще е готов с три i20 WRC от втората генерация.
Сордо, Нювил и Падън ще имат пълна програма през новия сезон, като Hyundai ще използва отново ротационния принцип, на който заложи в края на този сезон, и ще избира водещата двойка за първия заводски отбор преди всяко състезание. Кевин Абринг също ще кара в определени стартове. Холандецът обаче ще работи предимно върху развитието на новия i20 R5, който ще получи хомологация в средата на следващата година.
Hyundai ще започне да приема поръчки за i20 R5 през втората половина на 2016-а, като първите доставки към частните тимове вероятно ще са в началото на 2017-а.