Корейците остават в световния шампионат заедно с Toyota и M-Sport поне до 2024
Трите настоящи производителя във WRC подписаха тригодишно споразумение с ФИА и гарантираха участието си в шампионата до 2024 година. Toyota и M-Sport вече бяха потвърдили, че продължават програмите си, но Hyundai до последно обмисляше дали ще развива хибриден автомобил.
През следващия сезон Compact Dynamics ще доставя хибридните модули, които стават задължителни във водещата Rally1 категория. Те ще бъдат идентични и за трите производителя, като идеята на ФИА е по този начин да „електрифицира“ Световния рали шампионат, но и да го направи с цената на минимални разходи.
По първоначален план немската компания трябваше да работи независимо от Toyota, Hyundai и M-Sport по хибридния модул, който ще бъде куплиран с предната ос, но според официалното съобщение „ФИА и WRC отборите се ангажират да развиват съвместно хибридната технология“.
„В допълнение ФИА въвежда иновативен партньорски модел, базиран на тригодишен цикъл, който се казличава от настоящите едногодишни ангажименти. Това ще осигури по-добра стабилност, по-прецизно планиране, както и нови маркетинг възможности за всички замесени страни“, се казва още в официалното съобщение на Федерацията.
Потвърждението от страна на Hyundai само по себе си е прекрасна новина за феновете на рали спорта, но идеята на ФИА се да обедини усилия с трите производителя в целия процес, е по-важна в дългосрочен план. Благодарение на тази промяна се осигурява бъдещето на M-Sport, тъй като това бе едно от изискванията Ford да продължи партньорството си с британския препаратор.