Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Hyundai размаза Toyota в Естония

06.09.2020 15:06
Hyundai размаза Toyota в Естония

Ойт Танак спечели първата си победа с корейския производител

След близо половингодишна пауза сезонът в Световния рали шампионат бе подновен. Естония дебютира в сериите и логично Ойт Танак спечели домашната си надпревара. Превъзходството на Hyundai обаче бе меко казано неочаквано.

Традиционно корейците изостават спрямо Toyota на бързите макадамови трасета, но този път i20 WRC имаше съществено предимство спрямо Yaris WRC. След края на съботния ден тримата пилоти на Hyundai – Танак, Крейг Брийн и Тиери Нювил, заемаха първите три позиции във временно класиране. И вероятно щяха да ги запазят, ако не беше грешката на Нювил в седми етап, когато разби окачването си и бе принуден да се откаже.

Шестте неделни отсечки бяха спечелени от състезателите на Toyota, но Танак и Брийн запазиха първите две места, като за естонеца това бе първа победа със заводския отбор на Hyundai. Същевременно Брийн повтори най-доброто си постижение във WRC – второто място на рали „Швеция“ през 2018 г., когато бе и за последно на подиума.

Трети завърши лидерът в шампионата Себастиан Ожие (Toyota). Французинът остава начело във временното класиране, но плътно зад него са четвъртият в Естония Елфин Еванс (Toyota) и Танак. Тринайсет точки разделят първите трима, като модифицираният по спешност календар включва само още три състезания – в Турция, Италия и Белгия.

Кале Рованпера (Toyota) спука гума още в третата отсечка, което го прати пети на финала, но младокът компенсира с победа във финалния пауъстейдж. Другата проблемна ситуация за Кале и Йоне Халтунен дойде в десетата отсечка, когато навигаторът свали пластиката за регистрационния номер, за да оптимизира охлаждането, но го направи в зоната за контрол. Последва наказанието от една минута, което спря Рованпера в битката с Еванс.

Двамата пилоти на M-Sport Теему Сунинен и Есапека Лапи очаквано изоставаха спрямо темпото на лидерите, след като британският тим се отказа да използва ъпдейтите на Fiesta RS WRC от финансови съображения. Първоначално Лапи се представяше по-добре от съотборника си, но завъртане в предпоследната отсечка го прати седми зад Сунинен в крайното класиране. Третият пилот на M-Sport Гъс Грийнсмит завърши осми макар и с пасив от 4:28 минути спрямо победителя.

Челната десетка допълниха Оливер Солберг (VW Polo GTI R5), който спечели първата си победа във WRC 3 и лидерът във WRC 2 Мадс Йостберг (Citroen C3 R5). Норвежецът спука гума в четвъртия етап, което на финала го остави на 36 секунди зад Солберг младши. Пълните резултати може да видите тук.

Следващият кръг от WRC е рали „Турция“, което стартира на 18 септември.

Коментари
comments powered by Disqus