Корейският концерн не приписва на новата система пълно автономно управление
Hyundai Motor Group разработи първия в света интелигентен круиз контрол, базиран на машинно обучение (SCC-ML). Преходът от конвенционален круиз контрол (просто поддържане на скоростта) към адаптивен (поддържане на оптималното разстояние с ускоряване и забавяне), разбира се, се счита за напредък, но не всеки го харесва. В крайна сметка, включвайки адаптивния круиз контрол , получавате автомобил, който се движи така, както е заложено в програмата. Тук се крие и ключовата разлика с SCC-ML - той кара автомобила, както би бил управляван от конкретен водач при предложените обстоятелства.
Корейците не приписват на новата система пълен автопилот, а на усъвършенствани системи за подпомагане на водача (ADAS), въпреки това те претендират за автономно управление от Ниво 2,5.
SCC-ML използва различни сензори, предна камера и радар за събиране на информация.
Системата SCC-ML използва алгоритми за машинно обучение, за да изучава навиците на водача и типичните модели на поведението му в определени ситуации на движение по време на всекидневни пътувания. Компютърът следи как човекът кара автомобила в интензивен трафик, както и в свободни, на ниски-, средни- и високоскоростни участъци от маршрута. Какво разстояние той предпочита до автомобила отпред, какво ускоряване и време за реакция (колко бързо се променя скоростта му в отговор на промяната на скоростта на съседите в потока). Тази информация, събрана от много сензори, постоянно се актуализира и коригира.
Hyundai заяви, че ще внедри SCC-ML в новите модели, без да уточнява имената и сроковете.
Алгоритъмът има вградена защита, която изключва преподаването на опасен стил на шофиране. В противен случай, когато човек активира SCC-ML, електрониката ще имитира собственика. Според инженерите това трябва да се възприема от шофьора като по-удобно и стабилно поведение на автомобила, отколкото в случая с настоящия адаптивен круиз контрол. Новата автоматика ще може да поеме не само ускоряването и забавянето, но и движението в лентата и автоматична промяна на лентата. Това ще се управлява от системата Highway Driving Assist в комбинация с SCC-ML, чието внедряване предстои в близко бъдеще.