Сега корейците решиха да покажат какво правят, когато създават "чист интерфейс"
Peugeot има i-Cockpit, Mercedes има MBUX, Acura има Precision Cockpit, Seat има Digital Cockpit, Renault има Smart Cockpit и т.н. Концернът Hyundai не може да се похвали с виртуален кокпит на своите серийни автомобили, но провежда изследвания от 2015 г., като поглежда към конкурентите. Сега корейците решиха да покажат какво правят, когато създават "чист интерфейс". Като алтернатива на физическите бутони Hyundai вижда сензорни панели с тактилна обратна връзка на волана и многослоен дисплей (multi-layer display — MLD) вместо аналогово арматурно табло.
За да бъде демонстриран концептът, е избран бюджетният хечбек Hyundai i30, тъй като компанията е убедена, че иновациите не трябва да са прерогатив на скъпите сегменти, а достояние на „широка клиентска база“.
Регина Кайзер, старши инженер на техническия център на Hyundai Motor Europe, показва концепта в действие. Тя казва, че по-интуитивният виртуален интерфейс не отвлича прекалено вниманието, за да пречи на шофирането. Тестван е с доброволци в Германия.
Компанията съобщава, че MLD се състои от два дисплея, разположени на шест милиметра един над друг. Разстоянието между тях позволява графиката да бъде разделена на две и създава триизмерен ефект. Във волана са вградени два сензорни екрана - на всеки от тях може да бъдат поставени до пет виртуални бутона и биват избрани иконките, като бъдат адаптирани към индивидуалните нужди. Благодарение на тактилните модули пръстите ще усетят реакцията при натискане. Уви, прототипът все още е в ранен етап на развитие.