Корейците са подобрили двигателя, окачването и диференциалите
Когато Hyundai представи R5 версията на i20 миналата година, претендираше, че частните клиенти на марката ще се борят за победите в съответните шампионати, но реалността се оказа различна. Skoda Fabia R5 и Ford Fiesta R5 имаха категорично предимство и продажбите на корейския автомобил не вървяха. Единствената утеха за Hyundai бе титлата на Джандоменико Басо в TER. На рали „Монте Карло” обаче участва един-единствен i20 R5 и Стефан Саразен отпадна.
Лошото начало на програмата за частни клиенти провокира корейците да изразходват всички жокери, които ФИА дава за развитието на нов автомобил в рамките на първите две години. Промените са свързани с появата на променливо газоразпределение и нови карти на 1,6-литровия турбомотор, оптимизирано окачване и диференциали. Последната спецификация на i20 R5 ще бъде на разположение на клиентите от 1 март.
„Усилията ни по подготовката на i20 R5 и при работата с частните клиенти винаги са насочени към това те да се борят за челните позиции, независимо от шампионата, в който се състезават”, коментира Андреа Адамо, ръководител на проекта.
„Бясното темпо на развитие в R5 категорията означавеа, че трябва да работим постоянно, за да можем да им го гарантираме.”
„Последните промени са най-съществените откакто автомобилът излезе на пазара и те ще позволят на нашите клиенти отново да се борят за победи и титли по цял свят.”
Развитието в R5 категорията ще продължи с бясно темпо и през тази година, тъй като предстоят състезателните дебюти на Citroen C3 R5, VW Polo GTI R5 и Proton Iriz R5.