Уловеният прототип изглежда възпроизвежда концепцията на студията
Спортните модели RM14, RM15 и RM16 на Hyundai със средно разположен двигател доскоро бяха само студии. Сега горещите корейци изглежда стъпват серийно. Първият прототип вече е уловен по време на тестовите си обиколки.
Hyundai RM16 N беше представен на автомобилното изложение Бусан в Корея през юни 2016, където неговите предшественици вече дебютираха. И трите модела доскоро се идентифицираха само като концептуални автомобили. По пътищата? За това не иде реч. Но сега вместо на думи, корейците изглежда прибягват към дела. Отминаха дните на застой. В Париж концептуалният модел RN30 хвърли светлина на предстоящия Hyundai i30 N, компактен спортен автомобил от типа на Golf R. Но уловеният сега RM16 N е една идея по-неудържим.
Възможна мощност до 380 к.с.
Уловеният прототип изглежда възпроизвежда концепцията на студията, става дума за концепцията със средноразположен двигател. Двулитровият четирицилиндров агрегат без компресор е разположен напречно зад двамата пътници и задвижва задните колела. Диференциал с ограничено приплъзване подобрява сцеплението. В концептуалния автомобил RM мощността беше 300 к.с. и 383 Нм. В RN30 четирицилиндровият вече генерира 380 к.с. и 451 Нм. По отношение на трансмисията, прототипите имат шестстепенна механична скоростна кутия, както и кутия с двойна предавка, тук както изглежда става дума за малки серии.
Концепцията на двигателя определено е разположена доста по-ниско в конфигурацията на каросерията. Двувратката, която напомня на Veloster, има изключително впечатляващи калници с вентилационни хриле. В ниско изтеглената предна част доминира големият отвор на радиаторната решетка, който продължава до предния капак. Задната част е осеяна с различни отвори за обезвъздушаване. В долната част, от дифузора се прокрадват два яки накрайника на изпускателната система.
Hyundai RM16 N като малка серия?
Силно наклонената линия на покрива достига до малък заден капак, който е монтиран върху голям спойлер. На студията той е с електрическо регулиране. Зад пищните размери на олекотените джанти наднича впечатляваща спирачна система Brembo с червено боядисани спирачни апарати.
Дали се предвижда Hyundai RM16 N да бъде малка състезателна серия или ще бъде предназначен за масовата аудитория на състезателните модели, още не се знае. Директорът на Hyundai-N Алберт Бирман междувременно съобщи за скорошно пускане на три N модела. i30 N, един N-модел за луксозната марка Genesis и неуточнен трети. Може би това е точно RM 16 N?