Корейците инсталират в софтроудъра паралелна хибридна система. Новата разработка ще бъде представена на автомобилната публика на изложението в Париж.
2,4-литровият бензинов двигател с обозначение Theta е куплиран с електромотор (41 конски сили) чрез 6-степенната автоматична трансмисия. Енергия за неговото задвижване е съхранявана в 270-волтова литиево-полимерна батерия.За да понижат разхода инженерите на Hyundai оптимизират електронния блок за управление на ДВГ, както и неговата охладителна система. Върху колелата на Santa Fe са монтирани гуми с по-ниско съпротивление, а предавателните числа на последните три предавки са удължени.
Предприетите мерки водят до среден разход от 6,2 литра и вредни емисии от 148 г/км. По данни на корейците икономичният им автомобилен продукт достига 170 км/ч върхова скорост.