Hyundai е разработил робот за зареждане на електрически автомобили. Той би трябвало при лошо време да може да отваря напълно автоматично вратичката пред куплунга за зареждане и да включва CCS конектора. Hyundai ще демонстрира системата за първи път от 31 март на Seoul Mobility Show 2023 в Корея.
В близко бъдеще роботи ще ни помагат да зареждаме електрически автомобили. Поне така смятат хората от Hyundai. Сега корейците показват първия напълно автоматичен робот, предназначен да елиминира проблемите с достъпността и неудобствата за водачите на електрически автомобили по тъмно или при лошо време.
„Автоматичният робот за зареждане“ (съкратено: ACR) е еднорък робот, който може да включи зарядния кабел към порта за зареждане на електрическо превозно средство и да го извади отново, след като процесът на зареждане приключи. Веднага след като автомобилът спре на мястото за зареждане, електрониката на зарядното устройство се свързва с автомобила, за да отвори вратичката на зарядния порт. След това изкуственият интелект използва 3D камера, за да определи точното положение на гнездото за зареждане.
Тежките зарядни кабели се свързват прецизно
След това роботът взима щекера за зареждане и го прикрепя към порта на автомобила, който автоматично започва да се зарежда. След като зареждането приключи, роботът отсъеднинява зарядното устройство, връща го на правилното му място и затваря капака на порта за зареждане на автомобила.
„Нашият робот ще подобри достъпността, особено за хора с двигателни увреждания, тъй като зарядните кабелите стават по-дебели и по-тежки, за да осигурят възможност за високоскоростно зареждане“, казва директорът на Hyundai Robotics Lab Донг Джин Хюн. „Ние ще усъвършенстваме ACR за повече безопасност и по-добър комфорт, така че скоро всички клиенти на електромобили да могат да се възползват от прилагането му на зарядни станции.“
Зареждане дори при дъжд и буря
Тъй като повечето зарядни устройства за електрически автомобили са на открито, инженерите на Hyundai също са разположили своята изпитателна станция в центъра за изследвания и развитие под открито небе. Всички компоненти са водо- и прахоустойчиви (IP65) и би трябвало да функционират без ограничения при най-неблагоприятни условия.
Европейската централа на Hyundai в Офенбах, близо до Франкфурт.
За да се избегнат инциденти, зареждащият робот е оборудван с лазерни сензори, които засичат статични и движещи се препятствия. От Hyundai Group са убедени, че подобни зареждащи роботи ще станат обичайна реалност в бъдеще – особено в комбинация с автономни системи за насочване при паркиране. Тогава няколко коли биха могли да се зареждат една след друга, без водачите да присъстват на място. Зареждащият робот ще бъде показан за първи път на 31 март на щанда на Hyundai по време на Seoul Mobility Show 2023.
Освен робота за зареждане галерията показва новия Hyundai Kona Electric.