Компанията твърди, че „вторичните” удари се случват при 30% от всички произшествия
Новата система (multi-collision airbag system), както казва Hyundai Motor Group, няма аналози в света. Същността на разработката най-добре може да бъде разбрана чрез конкретен пример. Да си представим, че автомобилът, оборудван с шест въздушни възглавници, се разбива в електрически стълб. Сработват фронталните въздушни възглавници, а останалите не, тъй като условният мозък на системата счита това за излишно. Но след като се удари в стълба, автомобилът отскача и се забива в дърво. Настъпва „вторичен ефект“. В този случай не може да се разчита на помощта на възглавниците: всичко, което е могло, вече е отворено при първия удар. Hyundai има своето решевия – несработилите въздушни възглавници се разтварят, при това не толкова случайно.
Като се позовава на статистиката на американския регулатор NHTSA, компанията твърди, че „вторичните” сблъсъци се случват при 30% от всички пътни произшествия. Най-често (в 30,8% от случаите) причината е челен удар в насрещната лента, второто място (13,5%) заема рязко спиране при влизане в участъци за плащане, и третото - злополука в средната лента.
Очевидно за журналистите е била проведена демонстрация на системата, включваща сблъсък на автомобили, но видеоматериали, които биха били много полезни за разбиране, за съжаление няма.
Конструкторите твърдят, че по време на „вторичния” удар системата на въздушните възглавници реагира по-бързо от първата, тъй като активирането не изисква такъв интензивен ефект върху сензорите. В Hyundai вземат под внимание, че след първоначалния сблъсък шофьорът с пътниците са най-уязвими и са принудени да заемат "необичайни позиции". Следователно, техниката определя положението на хората в салона, преди да започне „вторият кръг“ на защита. Така "закъснелите " възглавници няма да навредят на жертвите. Hyundai Motor Group обещава да въведе системата за новите автомобили Hyundai и KIA, без да посочват сроковете.