Корейците ще преследват постоянство догодина и ще разчитат на опитни пилоти
Hyundai обяви днес, че се отказва от услугите на Оливер Солберг за сметка на опитни пилоти, които да направят представянето на отбора по-постоянно. Решението е взето след „предизвикателния за тима сезон“ и влиза в сила моментално, което означава, че шведът ще пропусне стартовете в Испания и Япония.
21-годишният Солберг споделяше третия автомобил на Hyundai заедно с Дани Сордо и постигна най-доброто си класиране във WRC на рали „Ипр“, където финишира четвърти. В Нова Зеландия миналата седмица въпреки проблемите с двигателя шведът си проби път до петото място. Многото грешки обаче вероятно са причината корейците да се откажат от неговите услуги и евентуално да подпишат със Сордо за пълен сезон.
„Младият пилот се представи обещаващо по време на сезона, който бе постветен на обучението му. Той бе положителен член на екипа и работеше много здраво“, се казва в официалното съобщение на корейците.
„За да си гарантира по-голям постоянство, Hyundai Motorsport има намерение да ангажира опитно трио за сезон 2023. Тимът ще избере пилотската линия и ще я оповести своевременно.“
Освобождаването на Солберг отваря възможност за пълна програма на Дани Сордо, който записа три старта през 2022 г., като и в трите случая се качи на подиума. Напоследък обаче слуховете, че Ойт Танак ще се върне в M-Sport стават все по-силни. При това положение от Hyundai може да се наложи да ангажират пилот, който в момента не се състезава в Rally1 категорията.
Андреас Микелсен покрива напълно изискването за опит, но двата сезона на норвежеца при корейците минаха разочароващо и едва ли двете страни ще се решат на нов опит за сътрудничество. Есапека Лапи, който си поделя третия автомобил в Toyota заедно със Себастиан Ожие, също е опция. За да започне да се подрежда пъзела във WRC за 2023 г. обаче, Танак трябва да избере къде да продължи кариерата си.