Въпросът е: Масови модели на горивни клетки или голяма мрежа от зарядни станции
Hyundai нарича развитието на водородния транспорт „проблема с кокошката и яйцето “. Какво трябва да се появи първоначално: масови модели на горивни клетки или достатъчно голяма мрежа от зарядни станции за тях? Отговорът се вижда в паралелното развитие и на двете.
Следвайки гигантите като Toyota, Hyundai обяви, че автомобилите с горивни клетки не трябва да са само леки автомобили. И в подкрепа на тази стратегия беше обявен мащабен проект: в края на 2019 г. във водноелектрическата централа Alpiq в Гьосген (Швейцария) ще започне работа завод за производство на водород с електролиза с мощност два мегавата, а до 2025 г. Hyundai ще достави 1600 камиона с горивни клетки за Швейцария и ЕС (първите 50 ще пристигнат в Швейцария през 2020 г.).
Кросоувърът Hyundai Nexo напомня, че автомобилът с горивни клетки по същество е електрически автомобил, който получава само електричество не от акумулатора, а от блок от електрохимични клетки. Има и батерия, но малка, която е необходима, за да се справя с токовите удари.
Обикновено не пишем за камиони, но понякога светът му се пресича с автомобилите. Става въпрос за разработването на обща водородна технология и инфраструктура. Показаният тук Hyundai H2 XCIENT на горивни клетки представлява два горивни блока с общ капацитет от 190 кВт, седем бутилки с по35 кг водород и общ автономен пробег 400 км с едно зареждане.
Проектът ще бъде реализиран като част от споразумение за партньорство между фирмите Hyundai Hydrogen Mobility (JV Hyundai Motor и H2 Energy) и Hydrospider (JV H2 Energy, Alpiq и Linde), което беше сключено в края на миналата седмица. Обявена е мащабна цел: „Създаване на екосистема за промишлено използване на водород в Европа“. Получава се стройна картина. Масовите леки автомобили на горивни клетки се допълват от камиони, от товарни автомобили (като Toyota Small FC Truck) до трактори за дълги разстояния (примери са Project Portal и Nikola One), както и автобуси (Toyota Sora). Това предизвиква промишлеността да произвежда повече водород, подобряване на технологията за производство и намаляване на разходите си.
Меморандумът за разбирателство беше подписан от вицепрезидента по корпоративната стратегия на Cummins Тад Евалд (вляво) и вицепрезидента на Hyundai, шеф на отдела за горивни клетки Саехон Ким.
Паралелни новини по същата тема: Hyundai Motor и Cummins сключиха алианс за разработването на водородни и електрически модели. Тук Cummins играе необичайна роля за повечето автомобилисти, тъй като Cummins не значи само дизели. Компанията работи върху системи за електрическо задвижване и батерии. Ако комбинирате тези разработки с горивни клетки от Hyundai, това ще се окаже интересно. Първите проекти в рамките на това сътрудничество ще бъдат товарни модели за североамериканския пазар.
Иван Георгиев
Не вярвах , че и АМС е паднало на нивото на жалките списвачи от ДИР.БГ и други подобни. Вземете си подберете джурналята и редакторчетата ! Nicola One на наглийски верно е TRUCK , само че това ИЗОБЩО НЕ ЗНАЧИ ТРАКТОР !!!