Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Hyundai Staria: Място за всички и за всичко

21.09.2022 08:28

Тест на един от най-многофункционалните ванове на пазара - Hyundai Staria

Среща с един модел, който показва истинското значение на така модерния израз „многофункционален автомобил”.

Hyundai Staria е част от все по-оредяващия в Европа сегмент на пълноразмерните MPV автомобили – дали ще го наречете голям ван или малък бус е въпрос на личен избор. Днес на Стария континент този модел има съвсем малобройна конкуренция, която идва от Volkswagen и от Mercedes. Само че и двете германски компании предлагат своите несъмнено впечатляващи (в случая на Volkswagen – дори емблематични) модели на цени, които при върховите версии с лекота достигат границата от 150 000 лева, а при поръчване на подобаващо оборудване дори се устремяват към 200 000, докато моделът на Hyundai започва от 73 000 лева за най-базовото изпълнение, а в топверсията с двойно предаване и абсолютно пълно оборудване се продава срещу точно 105 900 лева с ДДС с включен лак металик, а единствената оставаща опция е панорамен стъклен покрив, който се предлага за още 2200 лева. Което всъщност превръща Staria в едно много впечатляващо предложение не само на фона на преките пазарни опоненти, но и спрямо общата конюнктура на съвременния автомобилен пазар в Европа.  

Футуристичен и едновременно с това ретро

Още отдалеч +се различава коренно от семплата стилистика на своя предшественик Н1 – моделът има изключително ярко присъствие благодарение на своя дизайн с космически нотки и някои носталгични отправки към миналото – подобно на Ioniq 5, този модел също изглежда като автомобил на бъдещето, създаден в миналото. Особено характерна е предната част с простираща се по цялата площ на долната част на предницата решетка с вълнообразни ламели, от двете страни на която са разположени състоящите се от по осем правоъгълни компоненти предни светлини. Над решетката пък е разположена тясна LED светлинна ивица, която стига чак до калниците. Отстрани и отзад автомобилът се отличава с абсолютно плоски повърхности – откъдето и да я погледнете, Staria изглежда като автентичен герой от някоя космическа одисея.

Място за всички и за всичко

Под футуристичната опаковка на дългия 5,25 метра, широк два и висок също два метра исполин се крие направо изумително вътрешно пространство, което може и да не е чак толкова изненада с оглед на междуосието от близо 3,30 метра, но на живо си е наистина впечатляващо от всяка перспектива. Моделът може да бъде поръчан в стандартно 9-местно (три реда с 3 + 3 + 3 места) или в луксозно 7-местно изпълнение, при което на втория ред се монтират луксозни „капитански” кресла със специална подпора за краката, електрически реглаж в почти всички възможни посоки, функция за полягане, и не на последно място също така подгряване и охлаждане. Тестовият автомобил беше във възможно най-добре екипираната версия – с двойно задвижване луксозно изпълнение на интериора с въпросните капитански седалки, както и ниво на оборудване Luxury. Истината е, че в такъв тип модификация Hyundai Staria не само притежава всички качества на един свъхфункционален автомобил, но и се превръща в истински VIP шатъл от доста висока категория. Всичко във вътрешността на автомобила е добре обмислено и изпипано – започвайки от прецизната работа на различните регулатори, бутони и превключватели, преминем през безбройните улеснения във всекидневието под формата на места за предмети, поставки за чаши и бутилки, джобчета за телефони, кукички за закачане на връхни дрехи или торби, както и пълноценната самостоятелна климатизация за втория и третия ред седалки, и достигнем до забележително високото ниво на качество както на вложените материали, така и на изработката. Hyundai Staria успява да ви накара да се почувствате добре още щом се качите на борда, но още по-ценното е, че това усещане няма да ви напусне и след дълъг път. Комфортът на самите седалки е превъзходен (особено пък ако имате привилегията да се намирате на втория ред, където удобството е като в собствена луксозна ложа), нивото на обезшумяване е респектиращо добро, работата на автоматичната климатична инсталация и озвучителната уредба Bose също не оставя неизпълнени желания.

Неочаквана маневреност и лекота на управлението

Много интересен е и начинът, по който Staria се усеща при шофиране. Признавам си съвсем откровено, очакванията ми бяха да управлявам някаква форма на лекотоварен модел със съответното усещане за малък камион или автобус. Нищо подобно – многофункционалният модел на Hyundai се управлява с лекота и непринуденост, сякаш е просто обикновен голям автомобил. При това дори усещането за големине е успешно прикрито в едно от най-важните отношения, а именно радиуса на завиване, който според официалните данни на производителя възлиза на едва 11,9 метра. Припомняме, говорим за дълъг почти 5,30 метра малък бус с междуосие близо 3,30 метра, при това с двойно предаване – на фона на тези параметри маневреността е буквално удивителна. Всички свързани с шофирането дейности се извършват плавно, хармонично и без никакви неприятни изненади – кой би предположил, че мястото зад волана на такъв тип автомобил също би могло да се бъде крайно привлекателно. Управлението на функциите също не предизвиква никакви трудности – то не се отличава с нищо от останалите съвременни модели на марката.

Задвижването е поверено на познатия от Santa Fe 2,2-литров турбодизел, който многократно е доказвал качествата и надеждността си през годините. При Staria той е в дефорсирано изпълнение с намалена до 177 конски сили мощност, но тягата е останала повече от солидна благодарение на 430 Нм максимален въртящ момент, достъпен в диапазона между 1500 и 2500 оборота в минута. Осемстепенният автоматик с хидравличен преобразувател на въртящия момент сменя предавките меко и адекватно спрямо моментната ситуация, а наличието на двойно предаване е допълнителен гарант за сигурно пътно поведение независимо от вида на и сцеплението на настилката.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Думата „многофункционален” се използва много често в съвременния автомобилен свят, но в контекста на безкрайните маркетингови словоизлияния на тема SUV и кросоувър автомобили то все повече губи реален смисъл. Hyundai Staria показва нагледно какво означава тази дума – моделът предлага изобилие от място и удобства за всички и за всичко. При това автомобилът е забележително маневрен за размерите си и се предлага на неочаквано смислена цена.  

Текст:
Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов

Коментари
comments powered by Disqus