Микелсен се връща за Сардиния, но бъдещето му в отбора е неясно
Появата на Себастиан Льоб и слабата форма, в която се намира Андреас Микелсен, доведоха до куп ротации в титулярната тройка на Hyundai. Норвежецът се връща в отбора за рали „Сардиния”, след като пропусна миналия старт в „Португалия”, но тим-шефът Андреа Адамо не дава гаранции за бъдещето му.
„Планирам да се възползваме от неговите услуги от „Сардиния” нататък”, коментира Адамо за Motorsport.com. „Но първоначалните ми планове бяха той да бъде с нас от „Монте Карло” нататък.”
Наследникът на Мишел Нандан не дава конкретен отговор на въпроса дали Микелсен ще запази титулярното си място до края на годината. „Не обичам да лъжа, не искам и да го правя, ето защо няма да кажа нищо по темата. Опитвам се да взема най-доброто от хората, с които разполагам. Не разбирам много от футбол, но знам, че най-добрите отбори използват най-добрите си играчи.”
Адамо няма колебания за предстоящото рали „Сардиния”, но е изправен пред твърде необичайна ситуация за надпреварата във Финландия, която е след лятната пауза в началото на август. Льоб няма желание да стартира в най-популярното макадамово рали, Сордо също предпочита да не кара, а Микелсен традиционно не се представя добре там.
Бившият пилот на Hyundai Хейдън Падъл е получил оферта да се върне в отбора за рали „Финландия”, а другата опция за Адамо е Яри Хутунен. Младокът кара i20 WRC в два старта от националния шампионат и има опит, макар и минимален, с автомобила на корейците.
„Пуснахме го там, за да свикне с автомобила и да тества някои компоненти”, продължава Адамо. „Ако се отвори възможност, ще се възползвам от него. Но ако ме питате дали ще го видим в третия автомобил на рали „Финландия”, не бих казал, че това е правилният момент.”
Hyundai все още няма подиум на рали „Финландия” и тази година едва ли ще направи изключение въпреки промените по i20 WRC.
“Всички повтарят Финландия, Финландия, Финландия, но ако трябва да съм честен, притеснявам се повече за автомобила, отколкото за пилотите. Развитието на i20 WRC върви добре, но имаме проблеми, когато сцеплението е по-ниско като във Финландия, където пътищата са хлъзгави. Работим в тази посока.”
„Разполагам с пилоти като Нювил, който е бил много пъти там. Да, може би няма да е толкова бърз колкото От (Танак) или (Крис) Мийк, или дори (Яри-Мати) Латвала с Toyota. Но стига! Това е Нювил! Никога досега не сме му предоставяли автомобил, с който да е конкурентен във Финландия”, допълва италианецът.