Южна Корея ще се продава от септември, а в САЩ и Европа от първата половина на 2021 г.
От представянето на Hyundai Tucson през 2004 г. в света са продадени над 7 млн. автомобила. Кросоувърът е най-популярният автомобил на марката и до днес. Още по-изненадващо е колко се е променило четвъртото поколение на Tucson. Това е като концептуален автомобил, но е сериен автомобил. Най-привличащата вниманието характеристика е голямата радиаторна решетка, комбинирана с работещите светлини. Те са толкова прикрити, че се виждат само когато са включени. А новият Tucson, построен на нова платформа с окачване McPherson отпред и многозвенно отзад, ще се предлага на пазара с две междуосия. Разликата в разстоянието между двете оси е 75 мм.
В Южна Корея кросоувърът се продава от септември тази година, а в САЩ и Европа от първата половина на 2021 г. В Европа се очакват бензинови (150 и 180 к.с.) и дизелови (115-136 к.с.) четирицилиндрови 1,6 двигатели, повечето от които са допълнени от 48-волтов стартер-генератор, както и хибрид (конвенционален или плъгин, 230 или 265 к.с.). Трансмисиите са ръчна iMT и седемстепенна роботизирана, задвижване на предните колела или двойно с режим на шофиране извън пътя.
Новият Tucson е оборудван с адаптивен круиз контрол, системи за автоматично спиране с разпознаване на пешеходци, наблюдение на слепите зони и поддържане на лентата, както и обзолни камери и паркинг. Плюс това, на разстояние до 27 м, ще бъде възможно да се управляват някои функции на автомобила от смартфон - отваряне / затваряне на врати, стартиране на двигателя и контрол на климатроника .
Базовият автомобили с станал по-дълъг с 20 мм (4500), по-широк с 15 мм (1865) и по-нисък с 5 мм (1650), докато междуосието добавя 10 мм (2680). Същите показатели за модификацията с дълго междуосие достигат съответно 4630, 1865, 1665 и 2755 мм. Салонът е променен драстично. Архитектурата става по-опростена и разделението на предния панел на две зони е по-ясно. Централният дисплей (осем или 10,25 инча) е вписан в падаща конзола, която сега е лишена от физически бутони, а виртуалното арматурно табло с без козирка над него напомня на Mercedes S-класаs. На задния ред има 26 мм повече място за краката, а багажникът добавя 33-107 литра (620-1799 литра).
Воланът и управлението с бутони на скоростната кутия са като на най-новата Sonata. В скъпите версии седалките са допълнени с вентилация, а пътниците отзад имат свой собствен климатик. Мултимедийната система с поддържа Apple CarPlay и Android Auto безжично, гласов контрол и усъвършенствана навигация.
Hyundai Tucson ще се продава първо на корейския пазар. И там автомобилът ще се предлага с три агрегата - атмосферен двигател 2,5 (190 к.с., 247 Нм) и 2,0 CRDi турбодизел (186 к.с.), работещи с осемстепенна автоматична трансмисия, както и хибридна модификация с шестстепенна автоматична предавателна кутия. Хибридната система включва компресор четирицилиндров турбо двигател 1,6 и електрически мотор. А самият хибрид версии ще има две възможности - обичаен с 230 к.с. (350 Нм) и пръгин с по-голяма батерия и 265 к.с.(ще се появи през 2021 г.). А преди края на тази година, спортният Tucson N Line ще дебютира с оригинално оформление отвън и вътре.