По-голям, по-просторен, с повече асистиращи системи и снабден с модерни нови двигатели
По-голям, по-просторен, с повече асистиращи системи и снабден с модерни нови двигатели – от Hyundai са се постарали новият Tucson да бъде на нивото на най-силните представители в своята категория.
Главният дизайнер на концерна Hyundai – Петер Шрайер, е предприел доста интересна стратегия при модела Hyundai Tucson: за разлика от източените линии на неговия предшественик ix35, новият SUV на марката съчетава плавните извивки с отчетливи ръбове и издути „мускули”. Според Шрайер един съвременен SUV трябва да излъчва увереност и да създава усещане за респект, а е видно, че мнозинството купувачи на такъв тип автомобили споделят същото мнение, така че еволюцията в дизайна на Hyundai Tucson очевидно е насочена във възможно най-правилната посока.
SUV с характерен дизайн
"Още с просто око се забелязва, че Tucson е пораснал с няколко сантиметра на дължина и широчина в сравнение със своя предшественик, а междуосното разстояние също е увеличено. Заедно с намаляването на височината на каросерията тази промяна в пропорциите води със себе си едно напълно ново излъчване", казва Шрайер. Измерено в напълно точни показатели, промяната в размерите на каросерията изглежда по следния начин: 6,5 сантиметра повече дължина, по три сантиметра увеличение на широчината и междуосното разстояние и намалена с един сантиметър височина.
Споменатите изменения в пропорциите безспорно оказват положително влияние върху външността на автомобила, като същевременно с това загатват и за по-зрялото представяне на автомобила като цяло. Eдно от първите неща, които правят впечатление в Hyundai Tucson, е обстоятелството, че преработеният двулитров турбодизелов двигател (той вече покрива нормите Euro 6, мощността се е покачила от 184 на 185, а въртящият момент от досегашните 392 вече достига до 402 Нм при 1750–2750 об./мин) работи значително по-култивирано отпреди.
В съчетание със серийното задвижване на четирите колела и предлаганата като опция шестстепенна автоматична трансмисия този мотор осигурява на Hyundai Tucson едно уверено, рафинирано и достатъчно темпераментно задвижване. Времето за ускорение от място до сто километра в час е 9,5 секунди, а тягата е радващо солидна още от ниски обороти.
Една от твърде интересните алтернативи на хармоничния 2.0 CRDI e новият бензинов агрегат с директно впръскване на горивото и принудително пълнене с турбокомпресор 1.6 Т-GDI. Модерният четирицилиндров мотор има мощност 177 к.с. и генерира максимален въртящ момент от 265 Нм, налични в широкия диапазон от 1500 до 4250 оборота на коляновия вал в минута. Наред с добрата тяга при ускорение, 1.6 Т-GDI може да се похвали и с радващо хармонично разгръщане на мощността – друга добра новина е възможността освен с класическа механична предавателна кутия този двигател да бъде комбиниран със седемстепенна трансмисия с два съединителя, която върши работата си компетентно, ефективно и дискретно.
Сравнително тежък, но с чевръсто пътно поведение
Hyundai Tucson не се числи към най-леките представители на своя клас (теглото на върховата дизелова версия надвишава 1,6 тона), но това съвсем не се отразява негативно на пътното поведение. От Hyundai видимо са се постарали при конструирането и настройването на кормилната уредба – Tucson се управлява леко, но същевременно достатъчно прецизно. В съчетание с 19-цолови колела поведението на автомобила може да се нарече дори динамично – за модел от SUV категорията Tucson се представя повече от добре при по-спортен стил на шофиране.
Добър комфорт и богато оборудване
Hyundai Tucson се представя на високо равнище и по отношение на комфорта на возене – окачването е настроено стегнато, но не и твърдо. Благодарение на това автомобилът преминава гладко през неравности, без да се наблюдава типичната за немалка част от конкурентните модели склонност към клатене на каросерията. Добрата пригоденост за дълги преходи се подчертава също и просторния пътнически салон с удобни седалки и богата екипировка. Още базовото ниво на оборудване включва климатик, джанти от алуминиева сплав, активен преден капак за защита на пешеходците при сблъсък и устройство „свободни ръце”, основано на Bluetooth технология, а при по-високите изпълнения се появяват и атрактивни детайли като LED предни светлини, панорамен покрив и електрическо задвижване на задния капак с възможност за отваряне с движение на крака под задната броня.
Навигационната система на TomTom е с богата функционалност, а изборът от системи за подпомагане при шофиране включва асистент за следене на пътната лента, функция за аварийно спиране на автомобила при опасност от инцидент и технология за автоматизирано паркиране.
Цените за модела започват от 46 990 лева за вариант с предно предаване и 1,6-литров атмосферен бензинов мотор със 132 к.с., а 1.6 Т-GDI със серийно двойно задвижване стартира от 54 990 лева; най-достъпният дизелов модел с предно предаване се предлага за 51 990 лева, а дизеловият топмодел започва от 60 990 лева. Традиционно за Hyundai, всички версии на модела се предлагат с петгодишна гаранция – при Hyundai Tucson новите качества вървят ръка за ръка с вече познатите предимства на марката.
Текст: Божан Бошнаков