Тест на изключително амбициозния нов SUV на корейската марка
Досегашното издание на Hyundai Tucson успя да заеме подобаващо в класа на компактните SUV модели със своята комбинация от модерна техника, богато оборудване, солидна изработка, добра функционалност и разумно съотношение цена-качества. Моделът обаче не беше от онези автомобили, след които хората се обръщат по улиците – Tucson печелеше почитатели повече с вътрешните си качества, отколкото с външен блясък. При неговия изцяло нов наследник картината е коренно различна – моделът е съхранил и дори доразвил всички предимства на своя предшественик, но този път стилът му е ярък, дори провокативен и поляризиращ мненията, и това се отнася както за външния, така и за интериорния дизайн. Предната част провокира с голямата радиаторна решетка с релефна повърхност, а от двете й страни като нейно естествено продължение са позиционирани общо десетте сегмента на дневните светлини. Основните фарове са разположени малко по-ниско от тях, във външните краища на силно контурираната предна броня. По цялата каросерия могат да се видят интересни дизайнерски трикове с линии и повърхности, а спортните задни светлини са подобаващ завършек на наистина самоуверената осанка на новия Tucson.
Модерни времена
Вътре ни очаква интериорно обзавеждане с големи черни повърхности с капацитивни полета, заместващи традиционните бутони, както и големи дисплеи с висока резолюция. В зависимост от избрания режим на работа на автомобила (Eco, Normal и Sport), дигиталният комбиниран прибор зад волана изцяло променя изглежда и съдържанието на показваните прибори. Воланът е оформен по изключително интересен начин, а на него са разположени солиден брой големи, ясно надписани и много удобни за използване класически бутони, с които може да се управляват сериозна част от функциите в автомобила. Оборудването е богато още при базовата версия, а във върховото ниво на екипировка Premium придобива откровено луксозен характер. Независимо от впечатляващия брой удобства, управлението им е доста интуитивно и изисква минимално време за привикване – което си е сериозен плюс на фона на немалка част от преките конкуренти на модела. А и добрата ергономия е още по-впечатляваща новина на фона на обстоятелството, че при този модел Hyundai също са последвали съвременната тенденция за отказ от по-голямата част от класическите бутони и превключватели. Изработката и материалите са сред най-доброто, което човек може да открие в компактния SUV сегмент – комплименти за Hyundai и по този показател.
Вътрешното пространство е пораснало в сравнение с предишния модел, въпреки почти непроменените външни габарити на каросерията – очевидно инженерите на корейската компания са съумели да оползотворят обема по по-пълноценен начин, отколкото досега. Седалките са добре оразмерени и приятно контурирани и осигуряват добър комфорт на дълги разстояния. Много положително впечатление прави и солидната шумоизолация на купето. Ако пък искате да се насладите на качествено възпроизвеждане на звуци – високакласната озвучителна уредба Krell освен с кристален звук на любими музикални изпълнения може да ви зарадва и със специален подбор на „естествени звуци”, сред които някои твърде любопитни попадения като например горяща камина и т.н.
Бензин, дизел или хибрид
За задвижването клиентите на модела имат избор между 1,6-литров бензинов турбомотор със 150 или 180 к.с., 1,6-литров дизел със 115 или 136 к.с., както и хибрид с 230 к.с. За първото тестово шофиране с модела имахме възможността да се запознаем с най-елитния бензинов вариант, който разполага със 180 к.с., 265 нютонметра, работеща с 48-волтова бордна мрежа технология мек хибрид, двойно предаване и седемстепенна трансмисия с два съединителя. Въпросният задвижващ тракт пасва добре на балансирания характер на Tucson със своите спокойни маниери на работа, солидна тяга при ускорение и надеждно сцепление благодарение на двойното задвижване. Настройката на окачването е по-скоро стегната, поради което колебанията на каросерията са радващо малки за представител на SUV категорията. Кормилното управление също е по-скоро директно и допринася за усещането за пъргавина, което оставя Tucson у водача.
Най-достъпната версия на модела започва с цена от малко под 50 000 лева, докато караният от нас върхов бензинов модел 1.6 T-GDI 180 48V 4WD Premium струва 82 480 лева, а сравним дизел се продава с около 3000 лева по-скъпо. Макар моделът да демонстрира сериозен качествен скок спрямо прекия си предшественик по практически всички възможни параметри, разумното съотношение цена-качества е запазено, което е още един фактор, вещаещ успех за новия Tucson.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов