Според експертите нивото на защита на водача и възрастните пътници е оценено на 86%
Независимият европейски комитет Euro NCAP тества безопасността на три нови автомобила, които вече са на световния пазар. В краш тестовете участваха Tucson, Mazda MX-5 и Opel Karl. Според показаните резултати от изпитанията най-сигурен модел от трите е корейският кросоувър.
Новият компактен SUV на Hyundai Motor – изцяло новият Tucson, получи максималните 5 звезди в тестовете на Euro NCAP. Резултатът подчертава предимствата в подхода на Hyundai за демонстриране на технология и системи за безопасност в цялата си гама.
Томас Шмид, главен оперативен директор в Hyundai Motor Europe, коментира: “Изцяло новият Tucson въвежда на пазара голямо количество нови технологии като Autonomous Emergency Braking на достъпни цени. Резултатът от 5 звезди на Euro NCAP е още едно доказателство за качеството и безопасността на автомобилите ни.”
Изцяло новият Tucson предлага нови активни и пасивни системи за безопасност
Резултатите на Euro NCAP показват, че изцяло новият е един от най-безопасните и най-цялостно оборудвани автомобили в своя сегмент. Използваните най-новите технологии за активна безопасност на Hyundai подобряват значително безопасността на автомобила.
Например системата Lane Assist System и функцията Speed Limit Information са взети предвид от Euro NCAP, защото помагат да се избегне удар и да се намали тежестта на злополуките. Сред новите технологии е Autonomous Emergency Braking. Тя предупреждава водача за неочаквани извънредни ситуации и също така спира автономно, ако е необходимо. Blind Spot Detector, Rear-Cross Traffic Alert и Vehicle Stability Management допълват големия пакет за активна безопасност.
За по-голяма безопасност на пешеходците, Tucson е оборудван с Active Hood System като стандарт, която повдига предния капак на автомобила, за да смекчи енергията на удара. Нова структура на каросерията разполага с 30% по-напредничава и технологична усилена стомана, която увеличава устойчивостта на усукване на колата.
Изцяло новият Tucson е в продажба в момента в цяла Европа. Смелият дизайн се допълва от убедителен пакет от технологии, комфорт и удобство.
Компанията е продала повече от 1,2 милиона SUV автомобила в Европа.
Според експертите нивото на защита на водача и възрастните пътници при Tucson е оценено на 86%. Следва да се отбележи, че при челен удар е налице висока степен на риск от нараняване на гръдния кош на пътника на предната седалка. Защитата на децата се оценява на 85%, безопасността на пешеходците - 71%, а работата на електронните системи за сигурност - 71%.
Освен Hyundai Tucson специалистите на Euro NCAP тестваха роудстъра Mazda MX-5. След проведените различни изпитания автомобилът получи четири звезди. Нивото на защитата на възрастните експертите оценяват на 84%. Основната забележка към сигурността са възможни опасни наранявания на водача в гърдите при страничен сблъсък. Защитата на децата се оценява на 80%, безопасността на пешеходците - 93%, а системите за сигурност - на 64%. Експертите подчертават липсата на коленни въздушни възглавници в базовото оборудване на автомобила и автономна система за аварийно спиране в градски условия.
Четири звезди по време на краш тестовете постигна компактният модел Opel Karl. Нивото на защитата на водача и възрастните пътници специалистите оценяват на 74%. При челен сблъсък с пълно припокриване специалистите регистрират повишено натоварване на гърдите на пътника. Защитата на децата се оценява на 72%, безопасността на пешеходците - 68%, както и работата на електронните системи за сигурност - 64%.
По-висок показател моделът можеше да постигне, ако имаше в оборудването си въздушни възглавници за защита на коленете, странични въздушни възглавници за защита на таза и автономна система за аварийно спиране.